Legendarni „šetač“ je jedan od najpoznatijih viskija, a evo što biste o njemu trebali znati
1. GODIŠNJE SE PRODA 120 MILIJUNA BOCA
Prvotno poznat kao Wlaker’s Killme Whisky, John Walker je prvi put počeo prodavati Johnnie Walkera u svojoj trgovini i škotskom gradu Ayrshireu 1820. godine. Za vrijeme dok je John Walker vodio tvrtku, prodaja viskija je predstavljala samo 8% ukupnog prihoda, a nakon što su tvrtku naslijedili njegov sin i unuk, Alexander i Alexander Walker II, prodaja viskija se popela na 90% udjela u prihodu! Već 1920. godine, Johnnie Walker je bio prisutan u 120 zemalja svijeta , dok se danas prodaje u 200 zemalja te se godišnje proda preko 120 milijuna boca!
2. WALKEROVA PREPOZNATLJIVA NALJEPNICA JE PATENTIRANA
Johnnie Walker je bio pionir u puno stvari. Tako su 1870. godine prvi predstavili danas prepoznatljivu četvrtastu bocu koja im je omogućila da više boca stane u kutije, kao i da se pri transportu manje boca slomi. Walker je također osmislio i do tada neviđenu etiketu koja se ljepila pod kutom od 24 stupnja i po kojoj je i danas poznat, a koja mu je omogućila da ime i tekst budu veći i vidljiviji. Svoju naljepnicu, kao i crno-zlatnu oznaku je 1876. Walker, čim je to bilo zakonski moguće, pametno i patentirao!
3. SVAKA BOJA IMA SVOJE ZNAČENJE
Od 1906. do 1909. godine Alexander II je počeo uvoditi boje u nazive, još nešto po čemu je Johnnie Walker poznat! Crveni (Red Label) je osnovna verzija viskija koja nastaje mješanjem čak 35 različitih vrsta žitarica i malt viskija, te je namijenjena miješanju. Crni (Black Label) nastaje miješanjem 40 vrsta viskija od kojih je svaki prije miješanja star minimalno 12 godina, dok Double Black Label nastaje tak oda se „crnom“ Walkeru dodaje miris dima treseta te se ostavlja u bačvama da dodatno stari. U zelenom (Green Label), kojeg je danas jako teško pronaći jer više nije u slobodnoj prodaji, se nalaze najbolji maltovi iz različitih krajeva škotske koji su minimalno stari 15 godina. Zlatni Walker (Gold Label) se pravi po receptu kojeg je pravio Alexander II Walker a čiji pokuaj nije uspio zbog nedostatka viskija tijekom Prvog svjetskog rata. U njega se stavlja 15 maltova koji se nakon toga u boci čuvaju 15-18 godina. Platinasti (Platiunum Label) stoji 18 godina je unatoč dodatku vanilije i okusa voća, prilično snažan malt. I na kraju Plavi (BlueLabel) koji je napravljen da reprezentira okuse nekih od najstarijih blendiranih viskija, a godine starosti viskija nisu navedene, dok je svaka boca označena serijskim brojem.
4. SVAKA SE BOJA KONZUMIRA NA SVOJ NAČIN
Kako će netko konzumirati Johnnie Walkera izbor je svakog pojedinca, ali postoje i preporuke kojih se nije loše držati. Crveni Walker je tako dobro dodati u visoku čašu punu leda, te ga smiksati s kolom ili tonikom. Crni se najbolje konzumira sam, sa nekoliko kocaka leda ili eventualno s malo mineralne vode, a na isti način se konzumira i zeleni. Zlatni se servira leden, a savjetuje se uz njega poslužiti i crnu čokoladu dok se Plavi poslužuje sam u čaši za konjak, uz čašu vode.
5. KEEP WALKING JE JEDNA OD NAJUSPJEŠNIJIH MARKETINŠKIH KAMPANJA SVIH VREMENA
Johnnie Walker se cijelo stoljeće i pol oslanjao na svoju prepoznatljivu bocu i etiketu kao sredstvo marketinga, povremeno pokrećući lokalne kampanje. Sve se to promijenilo 1999. godine kada je pokrenuta njihova prva globalna kampanja pod danas dobro poznatim sloganom „Keep Walking“. Tijekom osam godina kampanja se pojavljivala u 120 zemalja svijeta, a uključivala je TV reklame, reklame u printu, sponzorstva (poput onoga F1 momčadi McLaren, ili poznatog golf turnira Ryder Cup)… Tijekom tih osam godina prikazivanja prodaja Johnnie Walkera je porasla za čak 50%! Dobro je prihvaćena bila i reklamna kampanja s Christinom Hendricks 2013. godine, uoči početka prikazivanja šeste sezone popularne serije Momci s Madisona.
No comments