Kakav je to muškarac koji barem jednom u životu nije nosio „rejbanke“?
1. ŽIVOT SU POČELE KAO ZAŠTITA ZA PILOTE
Priča o Ray-Banu počinje 20-tih godina prošlog stoljeća kada su zrakoplovi omogućili judima da lete sve više i dalje. Kada su se piloti američkog zrakoplovstva počeli žaliti da im odsjaj sunca uzrokuje mučnine i glavobolje, US Army Air Corps je zatražio od proizvođača medicinske opreme Bausch & Lomba da naprave sunčane naočale koje će riješiti problem. Naočale s plastičnim okvirom i zelenim lećama, jednostavno nazvane Anti-Glare su se pojavile 1936. godine, a nakon odličnih prvih rezultata, plastični okvir je zamijenjen metalnim, ime je promijenjeno u Ray-Ban Aviator i legenda je stvorena!
2. RAY-BAN SU PROSLAVILI FILMOVI I POZNATE LIČNOSTI
Veliki dio svoje slave Ray-Ban može zahvaliti filmu i poznatim ličnostima. Kao asocijacija na Ray-Ban na velikom ekranu prvo će nam pasti na pamet Tom Cruise i Top Gun, zahvaljujući kojima je prodaja legendarnih naočala ponovo skočila. Ali, povezanost Ray-Bana i filmske industrije je počela još i ranije. Ray-Ban je 1952. godine izbacio model Ray-Ban Wayfarer s plastičnim okvirima kojeg je proslavio James Dean tri godine kasnije filmom Buntovnik bez razloga. Peter Fonda je s filmom Goli u sedlu proslavio model Olympian, a Baloramu Clint Eastwood s Klopkom za inspektora Callahana. Ray-Banovoj slavi je pomoglo i što su njihove modele obožavali nositi celebrityji poput Marilyn Monroe, Roya Orbisona, Jamesa Deana, Johna F. Kennedyja i Boba Dylana.
3. WAYFARER JE NAJPRODAVANIJI MODEL NAOČALA SVIH VREMENA
Iako je Aviators vjerojatno Ray-Banov najpoznatiji model, titula najprodavanijeg ipak pripada modelu Wayfarerkoji je ujedno i najprodavaniji model sunčanih naočala svih vremena. Izbačen na tržište 1952. godine, Wayfarer je proslavio James Dean koji ih je nosio u filmu Buntovnik bez razloga, ali i privatno. Još veću slavu (i novi porast prodaje) doživjele su 30-tak godina kasnije kada je izašao film Blues Brothers. Jake (JohnBelushi) je u njemu nosio Wayfarer sa smeđim okvirom i crnim lećama dok je Elwood (Dan Aykroyd) imao Wayfarer II s crnim okvirom i lećama.
4. KOPIJA SE MOŽE PREPOZNATI PO DRUKČIJIM NATPISIMA
Popularnost Ray-Bana je dovela i do toga da se na tržištu pojavi veliki broj kopija i imitacija. Stoga, kako prepoznati original? Osim po cijeni, prvi korak neka vam nude pogled na most naočala. Ukoliko na njima piše B&L RAY-BAN ITALY riječ je o kopiji, jer na originalu piše RAY-BAN te podaci o širini leća te samog mosta u milimetrima. Originalne „raybanke“ imaju laserom ugravirano RB na lećama, a gravura nije u potpunosti pravilnih rubova, dok kopije imaju napisano (a ne gravirano) RB pravilnih rubova. Također, svaki model koji dođe s naljepnicom na kojoj ispod Ray-Banovog loga piše 100% UV protection je kopija, jer originali dolaze s naljepnicom na kojoj piše Polarized, a originalni modeli stižu i s malenom knjižicom The Icons.
5. RAY-BAN BREND JE PRODAN ZA 640 MILIJUNA DOLARA
Tijekom kasnih 90-tih popularnost Ray-Bana je počela padati jer su im veliki dio kolača odnosili brendovi poput Oakleya koji su postali popularni među mlađima. Vlasnik branda, Bausch&Lomb, je stoga odlučio prodati svoj dio tvrtke koji je bio zadužen za sunčane naočale, a uključiva je još i brendove Revo, Killer Loop i Arnette. Zainteresiranih nije nedostajalo, a kupac je na kraju bila talijanska Luxottica koja je za vlasništvo Ray-Bana morala isplatiti 640 milijuna dolara! Prije kupovine Ray-Bana Luxottica je bila poznata kao proizvođač okvira za brendove poput Giorgio Armani, Brooks Brothers, Vogue i Anne Klein.
No comments