Kako izbjeći upalu mišića?

4

Vjerojatno ne postoji muškarac koji barem jednom u životu nije imao upalu mišića. Ukoliko ste početnik u teretani, sigurno ste dan nakon treninga jaukali od bolova, ali upala mišića se događa i onima koji imaju puno više iskustva u teretani, kao i onima koji u teretanu nikada nisu ni ušli.

Upala mišića se uglavnom događa zbog tri razloga – umora, treniranja sam jedne grupe mišića ili zbog rada stvari na koje niste navikli. Umor se događa svaki put kada pretjerate, odnosno kada trenirate više nego što je vaše tijelo u tom trenutku spremno podnijeti. Pretjerani umor ćete osjetiti već za vrijeme treniranja, ali se većina neće zaustaviti već će nastaviti vježbati što će rezultirati upalom mišića. Isto će se dogoditi ukoliko se orijentirate samo na jednu mišićnu skupinu te ili pretjerate s njom, ili toliko zapostavite ostale mišićne skupine da ćete dobiti upalu mišića čim se malo posvetite drugim mišićnim skupinama. Treća kategorija, stvari na koje niste navikli, je najčešća i dobro je poznata baš svima. Događa se kada npr. jedan dan pješačite dugo vremena a da niste navikli na svakodnevno pješačenje. Ili kada nosite teške terete. Ili ste cijeli dan cijepali drva. Uglavnom, odnosni se na radnje koje inače ne radite, a taj dan baš s njima pretjerate.

Prije nego prijeđemo na dio u kojem ćemo objasniti kako se nositi s upalom mišića, prvo da objasnimo kako uopće upala mišića nastaje. Upala mišića prije svega nastaje kao posljedica nagomilavanja mliječne kiseline koja se oslobađa prilikom rada mišića, ali i zbog mikrotrauma, odnosno do mikrooštećenja mišićnih vlakana.

Kako spriječiti upalu mišića? Prije nego što započnete trening, obavezno se dobro zagrijte te posvetite dovoljnu pozornost vježbama istezanja. Da bi vaš organizam kvalitetno funkcionirao za vrijeme treninga potrebno ga je zagrijati, stoga su vježbe zagrijavanja izuzetno važne. A kako je uvijek bolje spriječiti nego liječiti napravite čaj od đumbira te ga pijte nakon treninga svako sat vremena.

Ukoliko je upala nastupila, dobro bi bilo odmoriti se jer bi napornim vježbanjem upalu mogli pojačati. Ipak, pazite da odmor ne traje predugo, najidealnije da preskočite samo jedan dan, jer će mišići napredovati samo ako ih se konstantno opterećuje. Također, nakon napornog treninga kao predostrožnost, ali i za vrijeme upale mišića, popijte andol koji je dokazano najbolji lijek za neugodne upale mišića!

 

Nagradna igra:

Komentirajući ovaj tekst možete osvojiti i vikend boravak u Dubrovniku! Povodom našeg 10. rođendana pripremili smo nagradnu igru u kojoj će najsretniji čitatelj osvojiti vikend boravak u prelijepom Grand Hotelu Park u Dubrovniku.  Tijekom iduća dva tjedna komentirajte neki od naših tekstova na našoj web stranici, a svakim komentarom imate jedan ulaz u nagradnu igru. U petak, 11. ožujka, nasumičnim izborom netko od vas će moći početi planirati put za Dubrovnik.

Pri komentiranju vodite računa da napišete ispravan mail, kako bi vas mogli kontaktirati, te da komentar na tekst bude smislen. Jednostavne komentare, samo radi sudjelovanja a koji u biti nemaju veze s tekstom, nećemo uvažavati za ovu nagradnu igru. Također, moramo istaknuti da samo vaš prvi komentar na našoj stranici traži odobrenje administratora (kako bi spriječili spamove), a nakon toga možete komentirati bez ikakvih autorizacija.

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

4 comments

  1. Nikolina 10 ožujak, 2016 at 11:53 Odgovori

    Nedavno sam krenula u teretanu prvi puta i naravno da sam dobila upalu mišića. Nikako se ne bih složila da se trebaju uzimati tablete poput andola ili slično. Bolje uzeti magnezij šumeće tablete.

Post a new comment

Vratarske pogreške na SP-ima

Igor Akinfeev je sinoć napravio amatersku grešku, ali nije jedini kojemu se to dogodilo na najvećoj nogometnoj predstavi   „Rob Green je na prošlom prvenstvu ...