Ovisnost o sličicama nogometaša možemo zahvaliti dvojici braće iz Modene koji su u taj posao uletjeli sasvim slučajno
‘Igrači su se mijenjali u transferima u kojima se gledala vrijednost igrača baš kao na pravoj nogometnoj sceni’
Sumnjamo da postoji iti jedan muškarac koji barem jednom u životu nije sakupljao sličice nogometaša. Ljubav prema sakupljanju sličica rodila se (kod većine) u osnovnoj školi, kada smo na taj način upoznavali nogometaše iz svih krajeva svijeta, a tijekom velikog odmora ili pauzama između satova, na hodnicima i dvorištima škola odvijao se pravi mali mercato. Igrači su se mijenjali u transferima u kojima se gledala vrijednost igrača baš kao na pravoj nogometnoj sceni. Za velike zvijezde se tražilo i po nekoliko sličica igrača koji su jedva ulazili u prvih 11 svoje reprezentacije. I dok je većini sakupljanje sličica prestalo biti hobijem onog trenutka kada su umjesto igrača počeli gledati djevojke, neki sličice sakupljaju još i danas, pravdajući se da ih sakupljaju za svoju djecu, nestrpljivo čekajući svako novo svjetsko i europsko prvenstvo, ili Ligu prvaka.
A svu tu ljubav za ispunjavanjem albuma i mijenjanjem duplih sličica možemo zahvaliti Benitu i Gisueppeu Paniniju, dvojici braće iz Modene, vlasnika kioska koji su 1960. godine naišli na veliku količinu neprodanih sličica Milana. Poduzetna braća su otkupila cijelu kolekciju, te su ih počeli prodavati u vrećicama od po dvije sličice za 10 lira. Za manje od godine dana prodali su nevjerojatnih tri milijuna komada što ih je navelo da godinu dana kasnije, 1961. osnuju Panini grupu, želeći sami proizvoditi i prodavati sličice. U prvoj godini prodali su 15 milijuna, a godinu dana kasnije čak 29 milijuna komada sličica za čije je lijepljenje u to vrijeme bilo potrebno ljepilo. Sakupljanje sličica je postalo fenomen i hobi koji se zadržao do današnjeg vremena, a sličice iz najranijih doba se prodaju i po cijenama od desetak tisuća dolara!
Pravi bum je nastao kada je Panini počeo prodavati albume i sličice s nogometašima talijanske nogometne lige Serie A, pogotovo od 1970. kada je pod nazivom L’Almanacco Illustrato del Calcio Italiano počeo izlaziti službeni album talijanske lige. Iste godine se prvi put pojavljuju i sličice za Svjetsko nogometno prvenstvo u Meksiku, tradicija koja živi i danas. Ujedno je službeni album Meksika 1970. bio i prvi album i sličice koji su se prodavali i van Italije, kao i prve sličice koje su bile samoljepljive!
Od te, za Panini revolucionarne 1970. godine, talijanski proizvođač nije stao! Osim albuma s talijanskim nogometašima i onih posvećenih Svjetskom prvenstvu, brzo su se pojavili i službeni albumi europskih prvenstava i Lige prvaka. Ali, iako je Panini najpoznatiji po nogometnim sličicama, magnat iz Modene je posljednjih godina uočio i neiskorišten prostor na tržištu drugih sportova. Tako je 2009. godine otkupio prava na proizvodnju sličica NBA igrača, a godinu kasnije i NFL i NHL lige. Prije dvije godine, prvi put su se pojavili i službeni album i sličice Olimpijskih igara!
I dok je tiskanih medija sve manje, jer se sve više prelazi na digitalne medije, fenomen Paninijevih sličica ne jenjava, već je prodaja iz godine u godinu sve veća. Ali, da bi ušli i u digitalno doba Panini se pobrinuo već 2006. godine kada je u partnerstvu s Coca-Colom i Tokenzoneom izbacio i prvi virtualni album! Tako danas možete skupljati i sve kolekcije Paninijevih izdanja i na papiru i u virtualnom svijetu!
Nogometno prvenstvo u Brazilu počinje za manje od dva mjeseca, i vjerojatno je dio vas već počeo sakupljati sličice igrača koji će trčati na vrućim terenima Južne Amerike, a ako niste, počnite – jednako je zabavno kao i u vrijeme kada ste bili dječak koji je maštao kako će jednog dana ponosno nositi dres Dinama, Hajduka, Barcelone, Reala… Ako trebate opravdanje, uvijek možete reći da skupljate za svoje dijete…
No comments