Recenzija: Nemoguća misija – Odmetnuti

1

Franšiza Nemoguća misija svakim nastavkom postaje sve bolja i bolja!

8.8

Redatelj: Christopher McQuarrie, Uloge: Tom Cruise, Rebecca Ferguson, Simon Pegg, Jeremy Renner, Sean Harris, Alec Baldwin, Ving Rhames, Premijera: 29. srpanj 2015.

Franšize u pravi imaju tendenciju pada, koji je obično sve strmoglaviji kako vrijeme prolazi pa tako nakon odličnog prvog, i dobrog drugog nastavka, dalje gledamo sve lošije filmove pa nakon petog nastavka već govorimo da je vrijeme da se franšiza i završi. Ali ne i kod Nemoguće misija, jer nakon odličnog prvog dijela, i lošeg drugog, franšiza izbacuje odlične filmove pa nakon već petog nastavka možemo govoriti da smo upravo gledali najbolji dio serijala!

Nemoguća Misija: Odmetnuti je peti nastavak serijala o Ethanu Huntu, agentu tajne organizacije unutar CIA-e, IMF, koji pokušava dokazati postojanje zloglasnog Syndicatea koji stoji iza različitih „nesreća“ u svijetu – padova zrakoplova, eksplozija, pa čak i atentata. Ali, nakon što CIA ugasi IMF, Hunt ne samo da ostaje bez pomoći oko lova na Syndicate, već postaje i odmetnik i lovina kojeg CIA želi privesti živog ili mrtvog!

Nakon odličnog Nemoguća misija: Protokol duh, koji je kombinirao sve najbolje iz prethodnih Nemogućih misija, Odmetnuti je otišao još korak dalje – kombinirajući sve najbolje od prvog dijela Nemoguće misije i Protokola duh, ujedno ispravljajući pojedine greške koje su bile u „četvrtici“. Rezultat svega je savršena kombinacija špijunaže i akcije, odnosno savršen primjerak modernog špijunskog filma. Ono što smo znali nakon Protokola Duh, a to je da je Nemoguća misija nabrijanija verzija filmova o Jamesu Bondu, nam se i ovim filmom i potvrdilo – Ethan Hunt se itekako može nositi s legendarnim agentom 007, a ukoliko ste od onih koji Bondu zamjeraju preveliku količinu djevojaka koje padaju na njegov šarm, tada ćete se složiti da je Nemoguća misija najbolji akcijski špijunski serijal!

Radnja filma se velikom većinom vrti oko špijunaže, uz nekoliko nevjerojatnih akcijskih scena. Osim uvodne scene u filmu, čije smo dijelove već vidjeli u traileru, Odmetnuti donosi i jednu od najboljih scena potjera koju smo ikada gledali. Scena potjere automobilima, koja se nakon nekog vremena pretvara u scenu motociklističke potjere doslovno ostaje bez daha, ali za njom niti malo ne zaostaje niti scena u spremniku vode koja je itekako napeta. A upravo je napetost ono što je najbolje u ovom filmu. Jer osim tih akcijski scena, špijunske scene su itekako napete, i tom napetošću su Odmetnuti uspjeli nadmašiti čak i „jedinicu“! Špijunski dio filma je jednostavno savršen – najmoderniji gadgeti, pogađanje tko je agent, a tko dvostruki agent, samo čine ovaj film savršenim špijunskim filmom.

Odmetnuti inače ima nevjerojatan ritam, i od prve scene do samog kraja gledatelju jednostavno ne pruža vremena za predah. Čak su i scene razgovora bez iti malo akcije, napravljene tako da vas njihov razgovor samo još više uvlači u cijelu priču, a sam film više puta mijenja svoj smjer, dodajući tako još više na zanimljivosti.

Voljeli ili ne Toma Cruisea nitko ne može reći da nije savršen Ethan Hunt! Na njemu se jednostavno vidi da „grize“, pa čak i u svojim 50-tim izgleda uvjerljivo kao sposobni i neuništivi agent na terenu! Njegovoj uvjerljivosti itekako pridonosi to što sam snima kaskaderske scene, i da, on je osobno visio sa zrakoplova u letu i nije riječ o nikakvim CGI trikovima! Sve što vidite da Hunt radi, napravio je i sam Cruise zbog čega će vam ovaj film biti itekako uvjerljiv.

Cruise ujedno napokon ima i ženski lik koji ga dostojno prati. Nemoguća misija, osim možda Emmanuelle Beart, i nije imala ženski lik za pamćenje pa se više nitko ne sjeća Thandie Newton, Michell Monaghan i Paule Patton, ali zato vjerujemo da će se sjećati do sada ne baš poznate Rebecce Ferguson. Jer Rebecca je u ovom filmu savršena kombinacija seksipila i ubojitosti. Dovoljno seksipila, ali ne i previše da je ne doživljavamo kao djevojku koja može isprašiti tur, a njezin lik u ovom filmu itekako pokazuje da je za to sposobna. I Bogu hvala, Nemoguća misija ne upada u klopku i pokušava ostvariti romantičnu vezu između nje i Ethana.

Simon Pegg se ponovo vraća kao Benji Dunn, i njegov lik je još jednom dobio važnu ulogu u cijeloj priči, a sam Pegg je ponovo zadužen za humor. A količina humora je savršena – dovoljno da vas nasmije, ali ne previše da cijeli film izgubi na ozbiljnosti. Sve ljubitelje franšize će razveseliti povratak vječno namrgođenog Luthera Stickella (Ving Rhames), iako Luther ne dobiva prostora koliko bi željeli, a uloga Jeremy Rennera se svela najviše na pozadinske igrice. Više prostora od njega dobija i novi lik u serijalu, Alan Hunley, kojeg je odlično utjelovio Alec Baldwin.

Jedina zamjerka u ovom filmu ide na negativca. Nemoguća misija nikada nije imala upečatljivog negativca, i iako se Sean Harris kao Lane, voditelj Syndicatea, može bez problema nazvati najboljim negativcem u cijelom serijalu, ipak još uvijek nije to – to. Harris je odličan, i Lane izgleda zastrašujuće, ali mu je posvećeno premalo prostora, pa ga ne možemo doživjeti u potpunosti. Da bi negativac bio pravi negativac, moramo znati gdje su korijeni njegove „zloće“, zašto radi to što radi, i to mora biti uvjerljivo toliko da bi ga počeli mrziti, ali i plašiti se. Lane ima karizmu negativca, ali je propuštena prilika da bude još upečatljiviji.

Nakon dvadeset godina od prve Nemoguće misije, serijal još uvijek izgleda svježe. To se može zahvaliti činjenici da u prosjeku novi film izlazi svako četiri godine, ali i tome da svaki film ima novog redatelja koji unosi potrebnu svježinu. Odmetnuti su bez sumnje savršen moderni špijunski akcijski film koji donosi puno napetosti, i još više zabave. Kao takav, možda ipak nije dosegao rang Pobješnjelog Maxa, ali ga možemo na ljestvici ovogodišnjih filmova svrstati odmah iza njega!

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji