Jedan od najboljih vozača Formuče 1 svih vremena trenutno vodi najvažniju bitku svog života
1. MICHAELOV PRVI BOLID SU BILA DJEČJA KOLICA S MOPEDOVIM MOTOROM
Kao sin zidara Rolfa i njegove supruge Elizabeth, koja je radila po kantinama, maleni je Schumacher već od malih nogu pokazivao veliki talent i još veći natjecateljski duh. Imao je samo četiri godine kada je prvi put sjeo u karting kojeg je napravio njegov otac. Karting je možda i previše luksuzna riječ za Rolfovu kreaciju koja je u biti bila ojačana dječja kolica s ugrađenim motorom od kosilice, ali je i to bilo sasvim dovoljno da se Michael zaljubi u brzinu. Samo dvije godine kasnije Michael je već osvajao svoja prva prvenstva, te je tijekom idućih godina u karting svijetu stvorio ime, kao i privuko pozornost lovaca na talente. Nakon što je osvojio njemačko i europsko prvenstvo u karetingu prelazi u Formulu Ford te Formulu 3, čiji naslov i osvaja 1990. godine. Sve to ga je dovelo u Mercedesov juniorski program trkačih vozača koji će ga kasnije preko prvenstva prototipova dovesti i do Formule 1.
2. KARIJERU U F1 JE POČEO KAO PAY DRIVER
Već s prvom utrkom Michael je pokazao da je neviđeni talent koji će u budućnosti pokoriti svijet Formule 1, ali malo je poznato da je Schumacher svoje prvo mjesto u najelitnijoj grani automobilizma dobio zahvaljujući Mercedesovom novcu. Iako, mjesto u Jordanu može zahvaliti i gluposti Jordanova vozača Bertranda Gachota koji je prije početka sezone 1991. napao britanskog taksista suzavcem! Tjedan dana prije utrke u Belgiji britanski sud je Gachota konačno proglasio krivim i osudio ga na zatvor, pa je Eddie Jordan bio u potrazi za novim vozačem. Jordan je kao zamjenu htio potpisati prijatelja i veterana u F1, Stefana Johanssona, a u igri su bili i Derek Warwick te umirovljeni bivši svjetski prvak Keke Rosberg! Ali tada se pojavio Merceses sa čekom na 150.000 dolara ukoliko potpiše Njemca. Iako je Schumacher oduševio na testu u Silverstoneu, Jordan se nećkao i popustio je tek nakon što ga je Schumacherov manager Willi Webber uvjerio da Michael itekako dobro poznaje Spa, što je bila laž. Naime, Schumacher je na Spa-Francorchamps bio jedino kao gledatelj i nikada nije odvozio ni kruga na legendarnoj stazi! Noć prije prvog treninga Michael je stazu obišao na biciklu, a dva dana kasnije kvalificirao je zeleni bolid na nevjerojatno sedmo mjesto! I iako je nakon samo par zavoja u utrci, zbog problema s kvačilom kojeg je najvjerojatnije sam „zgorio“, morao odustati cijeli svijet je svjedočio rađaju zvijezde!
3. TREBAO JE BITI ZAMJENA MASSI
Kao savjetnik Ferrarija Schumacher je već treću godinu bio u mirovini kada je Massa ozljeđen na Velikoj nagradi Mađarske 2009. Ozljeda glave, zbog opruge s Barrichellova bolida koja ga je pogodila u glavu, je bila toliko velika da je Massa morao na operaciju te je bio izgubljen za ostatak sezone. Ferrari je trebao zamjenu pa je odlučeno da će u Massin bolid do kraja sezone sjesti Michael Schumacher. Kako bi se pripremio za iduću utrku u Valenciji Schumacher je trebao testiranje, a pravila su dozvoljava testiranje a aktualnim bolidu samo ukoliko se slože sve momčadi. Kako su Red Bull, Toro Rosso i Williams bili protiv, Schumacher je probnu vožnju obavio u bolidu iz 2007. godine. Na žalost svih fanova širom svijeta, kao i cijelog Ferrarija, probne vožnje su pokazale da Schumacher nije spreman, te da je ozljeda vrata zadobivena u padu s motocikla ostavila veće posljedice nego se mislilo. Massu su na kraju mjenjali očajni Luca Badoer i Giancarlo Fisichella.
4. SCHUMACHER JE NAJUSPJEŠNIJI VOZAČ SVIH VREMENA
Je li Schumacher najbolji vozač svih vremena? Oko toga se posljednjih 20-tak godina lome koplja, a lomit će se i u budućnosti. Međutim, bez obzira smatrali Schumachera, Sennu ili Fangia najboljim vozačem svih vremena, nitko ne može poreći činjenicu da je Michael najuspješniji vozač svih vremena! Legendarni Keiser je porušio gotovo sve rekorde, a velika većina (njih čak 31) još uvijek stoji, i vjerojatno će stati još dugo vremena.
Njegovih sedam titula prvaka će barem još tri sezone (ukoliko Vettel i Red Bull nastave ovim tempom) biti nedodirljive, a mnogi će reći da bi bez problema došao i do 10 naslova da nije polomio noge 1999. godine, da nije otkazao motor 2006. godine, i pogotovo da nije otišao u mirovinu kada nije trebalo. Od sedam titula prvaka, čak pet je osvojeno u nizu što je još jedan rekord.
Schumacher je rekorder i po broju pobjeda (91), najbržih krugova (77), pole positiona (68), podija (155), pobjeda u sezoni (13), broju sezona sa po barem jednom pobjedom (15), najviše pobjeda za jednu momčad (72), podija za redom (22)…
5. MICHAELOVU KARIJERU SU PRATILE I KONTROVERZE
Zbog svih rezultata Schumacher će ostati zapamćen kao velikan ovog sporta, ali uz njegovu karijeru vežu se i kontroverze zbog kojih, ali i njegove dominacije, bio nemali broj onih koji su ga čak i otvoreno mrzili. Priča o zločestom Njemcu počela je u Australiji 1994. godine, odnosno posljednjoj utrci sezone u koju je Michael ušao s bodom prednosti u odnosu na drugoplasiranog Damona Hilla. Nakon što je u jednom trenutku Michael izletio, uspio se vratiti na stazu da bi se već u idućem zavoju sudario upravo s Hillom, zbog čega su oba vozača odustala – dovoljno za osvajanje titule. Tri godine kasnije, isti scenarij, ali ovaj put s drugim rezultatom. Schumacher je, ovaj put vidljivo, udario Villeneuvea, ali je u pijesku završio samo on, dok je Villeneuve odvozio do 3. mjesta što je bilo više nego dovoljno za osvajanje titule. Schumacher na kraju ne samo da nije osvojio titulu, već je i diskvalificiran iz cijelog prvenstva!
Svi ljubitelji Formule 1, ali i sporta općenito, još i danas se sjećaju VN Austrije 2002. godine kada je Barrichello doslovno na startno ciljnoj ravnini usporio da, po nalogu iz boksa, propusti Schumachera, zatim parkiranje bolida na stazi za vrijeme kvalifikacija u Monte Carlu 2006. godine kako bi osvojio pole position, ili „stiskanje“ Barrichella uza zid u Mađarskoj 2010. godine. Sve to samo je dio onoga što se tijekom karijere zamjeralo Schumacheru…
No comments