Koliko je stvarno dobar iPhone 6?

0

Dojmovi nakon promocije su se slegli, stoga je vrijeme za konačnu ocjenu – koliko je „šestica“ stvarno dobra?

 

Pisati o novom iPhoneu lakše je nego o bilo kojem drugom uređaju. Do trenutka kad se službeno predstavi, već svi znaju što on donosi jer Apple pažljivo pušta da informacije postupno „iscure“ u javnost kako bi poticao interes. Kad se konačno pojavi na tržištu, već svi znaju koje su ključne osobine novog iPhonea – a to su upravo one osobine koje Apple želi staviti u prvi plan. Naravno da svi do tog trenutka već znaju žele li novi iPhone, odnosno, da budemo precizniji, zašto ga žele jer naravno da svi žele novi iPhone.

Dakle, zašto bismo željeli novi iPhone? Ponajprije zato što je veći. Veći ekran znači da ćete odjednom moći vidjeti već dio web-stranice bez skrolanja, da ćete isto tako moći pročitati veću e-mail poruku ili dokument, da ćete vidjeti više detalja na fotografiji ili videu… Gotovo da nema nijedne stvari koju radimo na telefonu (osim telefoniranja) koja se ne da lakše i komfornije napraviti na velikom ekranu. Jednom kad se naviknete na veliki ekran, nema natrag – spremni ste pretrpjeti svašta samo da vaš mobitel ima veliki ekran. A što morate pretrpjeti kod iPhonea 6? Baš ništa! Zahvaljujući tankoj liniji, zaobljenim rubovima i vješto raspoređenom težištu, uopće nemate osjećaj da u ruci imate nezgrapno velik uređaj – naprotiv, djeluje skladno. Čak i ako imate male ruke, brzo ćete se naviknuti da njime rukujete jednom rukom. Kad se samo sjetimo koliko je bilo rogoborenja zbog izdužene linije prilikom predstavljanja prošle generacije iPhonea – a sada se nitko ne buni zbog veličine. Appleovi su inženjeri pogodili prave mjere – opet! (Da ne bi bilo zabune, govorimo o iPhoneu 6; iPhone 6 Plus još nismo dobili na test pa nemamo iskustva iz prve ruke.)

Naravno, sve to povećanje ne bi imalo smisla da ekran nije istodobno i poboljšan (sad ima Full HD razlučivost – istu onu koju nude bolji televizori i veći laptopi – zar ne i bio grijeh strpati tako detaljnu sliku na malen ekran?). Sve to pogoni moćniji set čipova nego ikad; oprostit ćete nam što se time ne oduševljavamo, ali Apple nas je već tako razmazio da nam je posve normalno i očekivano da sve što zadamo iPhoneu on izvrši munjevito, bez ikakvog zastajkivanja. Apple tvrdi da svu tu snagu prati i odgovarajuće „nabrijana“ baterija, ali to baš i nismo iskusili; doduše, u samo nekoliko dana, koliko smo na testu imali iPhone 6, nismo mogli provesti posve pouzdan test baterije, ali subjektivni je dojam da će iPhone 6 iscrpiti bateriju još brže nego njegovi prethodnici – nama bi jedva izdržala jedan intenzivan radni dan.

To je najveća mana, a što nam se najviše dopalo? Kamera! Apple nudi puno tehničkih detalja, brojki i objašnjenja što je sve poboljšano na tom polju, ali sve se zapravo svodi na sljedeće: na novom iPhoneu lako ćete dobiti impresivne snimke – čak i ako ste apsolutni početnik. Mogućnosti je puno, ali tako su zgodno složene da ćete odmah shvatiti što trebate napraviti da biste dobili ono što želite – a rezultat će često nadmašiti vaša očekivanja. I naša je, a imamo iskustva!

No možda je najvažnija osobina iPhonea 6 ona koja nam je ostala nevidljiva: plaćanje. U ovom trenutku još nema usluge u Hrvatskoj u kojoj bismo mogli isprobati ApplePay, ali sudeći po priopćenjima koja svaki dan stižu o širokoj podrški kartičara, bankara i trgovaca – nema sumnje da ćemo vrlo skoro iPhone koristiti kao široko prihvaćeno sredstvo plaćanja. Nakon što je učinio izlišnim fotoaparate, kamere, ručne satove, GPS i još brojne druge uređaje, njegovo veličanstvo Mobitel izbacuje iz džepa i novčanik? Neka, zašto ne. Ionako u džepu treba imati više mjesta da stane još veći iPhone.

 

Tekst preuzet s vecernji.hr.

About author

Večernji

Prvi portal neke novinske kuće u Hrvatskoj stavlja naglasak na kvalitetu tekstova, točnost i pouzdanost informacija. Kliknite vecernji.hr!

No comments

BMW i8 kreće u proizvodnju

Atraktivni BMW-ov koncept uskoro kreće u masovnu proizvodnju   „Klasični motor razvija 231 KS i pokreće stražnje kotače, dok je električni motor od 131 KS ...