Lansiran daleke 1940. godine Big Pilot’s Watch je bio ne samo najveći IWC-ov ručni sat već je bio i pokretač proizvodnje pilotskih satova u ovoj uglednoj švicarskoj satnoj manufakturi. Punih 75 godina, ovaj je upečatljivi pilotski sat bio IWC-ov rekorder po veličini kućišta, sve dok početkom ove godine IWC nije predstavio njegovog nasljednika – Big Pilot’s Heritage Watch. Ovaj monstrum je sa svojim enormnim 55 mm kućištem postavio novi IWC-ov rekord, a kao limitirano izdanje bit će proizveden u samo 100 primjeraka te je prije svega namijenjen kolekcionarima satova i ljubiteljima velikih pilotskih satova. U isto toliko primjeraka bit će proizvedena i manja, 48 mm, verzija (prikazana na glavnoj slici).
Ali nije veličina kućišta, napravljenog od titana, jedino što privlači na ovom satu. Od atraktivno dizajniranog brojčanika, boje, kao i boje osvjetljenja kazaljke i brojki, do posebno dizajnirane krunice otporne na oštećenja i retro kožnog remena, ovaj sat je jednostavno napravljen da privlači pozornost!
Pri dizajniranju Big Pilot’s Heritage Watch sata vodilo se računa da se poštuje povijest originalnog sata iz 1940-te godine. U to vrijeme pilotski satovi su pravljeni po uzoru na instrumente iz kokpita, a satovi su bili veliki, s velikim brojevima, kako bi bili što vidljiviji pri svim uvjetima na visinama. Brojke i kazaljke originalnog Big Pilot’s Watch sata su bile premazane radijem bež boje, da bi se kasnije otkrilo da ta kombinacija, zbog zračenja, i nije najbolja za zdravlje pilota pa je zamijenjena sigurnijim materijalima.
Novi sat zadržava retro izgled svog prethodnika, uz povećanje kućišta koje je sada od titana kako bi težina ovog glomaznog sata bila što manja, pa je novi sat sa svojih 150 grama manje opterećenje za ruku od originala koji je bio 33 grama teži. Kućište je inače obrađeno tako da ne reflektira svijetlo, što je za pilote izuzetno važno kako ih ne bi zaslijepilo, ali i odalo položaj. Po uzoru na original, brojka 12 je zamijenjena trokutom sa dvije točkice, kako bi u mraku piloti lakše procijenili vrijeme i položaj. Za razliku od svog uzora, novi sat nema klasičnu kazaljku sekundi, već poseban brojčanik koji se nalazi na poziciji „6 sati“.
Satom dominira i velika krunica koja je još jedan hommage originalu. U to vrijeme su piloti nosili debele rukavice pa su krunice morale biti velike, što je Big Pilot’s Heritage Watch kopirao, s tim da je krunicu posebno dizajnirao kako se sat ne bi mogao previše naviti, što bi moglo dovesti do oštećenja mehanizma. Kompleksni 98300 mehanizam je, kao i kod svih pilotskih satova, zaštićen od utjecaja magnetskih polja, a omogućuje i rezervu snage od 46 sati.
Po uzoru na klasični IWC-ov pilotski sat i nova verzija donosi kvalitetan, masivni kožni remen. IWC je još prije 75 godina osmislio poseban sustav povezivanja ovog remena jer su se satovi nosili preko pilotskog odijela, pa je trebalo spriječiti da spadne s ruke kada je pilotova ruka spuštena. Remen na Big Pilot’s Heritage Watch satu istovremeno izgleda i retro i kvalitetno, te itekako pridonosi atraktivnom izgledu sata.
Cijena ovog izuzetnog sata još nije definirana, ali prema prvim najavama trebala bi iznositi oko 112.000 kn.
No comments