BlackBerry, kanadska tvrtka nekad poznata i kao RIM, izbacila je na tržište novi uređaj – BlackBerry by Priv. Priv je posljednja uzdanica BlackBerryja. Ako ne uspije na tržištu, šef BB-a već je odlučio: prestat će proizvoditi mobitele. BB, nekoć sinonim za premium mobitele, koji je zapravo i pokrenuo revoluciju smartphonea, sada je na koljenima. Od Priva, posljednjeg modela koji radi na Android operativnom sustavu i koji je od petka na tržištu, očekuju prodaju od skromnih pet milijuna uređaja u godini dana. Usporedbe radi, samo u posljednjem tromjesečju Apple je prodao 48 milijuna iPhonea. No i pet milijuna prodanih uređaja za BB bio bi veliki napredak budući da je prošlo tromjesečje prodaja njihovih uređaja iznosila samo 800.000. BB sudjeluje na tržištu pametnih mobitela s manje od jedan posto, što je doista tužno za ovog kanadskog diva. Ako Priv ne dostigne cilj, John Chen, prvi čovjek BlackBerryja najavio je povlačenje BB-a s tržišta smartphonea.
Ono što bi trebalo privući kupce, posebice one iz poslovnog sektora, smatraju u BB-u, jest sigurnost uređaja. Tvrtke bi uz BB Priv trebale moći nadzirati zaposlenike i njihove uređaje, kontrolirati nadogradnje. Android operativni sustav trebao ih pak privući mnogobrojnim aplikacijama koje dosad nisu bile dostupne na BB-ovu operativnom sustavu, poput Instagrama.
A kada se radi o mlađoj publici, BBM, odnosno usluga čavrljanja, za sada je popularna, no ta publika nije stabilna i ne mogu baš računati da neće odustati od te aplikacije i prijeći na brojne druge poput Snapchata. Dugogodišnji zaljubljenici u BlackBerryje trebali bi također voljeti Priv jer i dalje ima fizičku tipkovnicu uz ekran na dodir. Minusi su prednja kamera koja ima samo 2 megapiksela i nije pogodna za selfieje i videokonferencije te cijena koja iznosi 700 dolara. Posjedovanje BlackBerryja nekoć je bila stvar statusa, povratak je vrlo neizvjestan, a mnogi tvrde i nemoguć.
No comments