Već prije više od 40 godina, jedan je kompaktni BMW sportski automobil privlačio poglede. BMW 2002 turbo doista je bio savršeno utjelovljenje BMW-ove odlučnosti da u svojim vozilima ostvari izvanrednu dinamiku, okretnost te optimalnu kontrolu nad vozilom. Kako tada, tako i danas podjednako jasno i glasno želi objaviti da ta predanost i dalje živi u samom srcu BMW-a, BMW M GmbH sada može svijetu predstaviti novi BMW M2. Sa svojim šest-cilindričnim rednim motorom visokih performansi, okretnosti stražnjeg pogona, laganim M Sport aluminijskim ovjesom te smionim, ekstrovertiranim stilom, BMW M2 Coupe ima sve sastojke da dade zadnju riječ kad je u pitanju zadovoljstvo u vožnji.
Jedan je pogled dovoljan da se novi BMW M2 Coupe prepozna kao član BMW-ove M obitelji, čiji stil ujedno jasno ističe njegove dinamične atribute. Pošto vuče inspiraciju iz modela BMW-ove bogate povijesti automobilističkih utrka, novi M2 Coupe ne krije svoj izuzetni potencijal za sportske performanse. Niski prednji dio s velikim zračnim usisima, mišićave bočne strane s karakterističnim M škrgama, aluminijski 19-inčni kotači prepoznatljivog M dizajna s dvostrukim krakovima, kao i nizak, širok stražnji dio sa specifičnim M ispuhom s dvije cijevi, zajedno ostavljaju upečatljiv dojam. Tradicionalni karakter BMW M automobila također se u svom izvornom obliku osjeti i u dizajnu interijera. Alkantara na plohama vrata te središnjoj konzoli zajedno s prozračnim ugljičnim vlaknima stvara ozračje rijetke kvalitete i tvrdoglavih sportskih ambicija koje su dodatno naglašene plavim kontrastnim šavovima te slovom M utisnutom na biranim detaljima. Sportska sjedala, M sportski upravljač te M ručica mjenjača brinu se za to da vozači BMW-a M2 imaju nesmetanu kontrolu nad vozilom u svakom trenutku.
Novorazvijeni trolitreni redni motor sa šest cilindara u novom BMW-u M2 služi se najmodernijom M TwinPower Turbo tehnologijom kako bi razvio snagu od 272 kW/370 KS pri 6,500 okretaja u minuti (kombinirana potrošnja goriva: 8.5 l/100 km; emisija CO2 ukupno: 199 g/km)* te na taj način ostavlja trag u segmentu kompaktnih sportskih automobila visokih performansi. Isto se može reći i za izlaznu snagu. Najveći okretni moment od 465 Nm može se povećati do čak 500 Nm u kratkim erupcijama snage pod overboostom. Sve to, zajedno s opcijom prijenosa od sedam brzina M Double Clutch Transmission (M DCT) te Launch Control sustavom omogućuje BMW-u M2 da od 0 do 100 km/h dođe za svega 4,3 sekunde. Najveća brzina je elektronički ograničena na 250 km/h. Unatoč svemu tome, sa svojim M DCT prijenosom, potrošnjom od svega 7,9 litara* te emisijom od samo 185 g CO2 po kilometru, automobil se trudi naglasiti i svoju izuzetnu učinkovitost.
Sa svojom laganom aluminijskom prednjom i stražnjom osovinom preuzetom iz modela M3 i M4, kovanim aluminijskim 19-inčnim kotačima s različitim veličinama guma, M Servotronic sustavom upravljanja sa dvije postavke te prikladno učinkovitim M kompozitnim kočnicama, novi BMW M2 Coupe još je jednom podigao ljestvicu u segmentu kompaktnih sportskih automobila visokih performansi kad je u pitanju vozna dinamika. Elektronički kontroliran diferencijal Active M Differential, koji optimizira trakciju i stabilnost zadržavanja smjera kretanja, ovdje također igra značajnu ulogu. A u igri je još i veće zadovoljstvo u vožnji kad se aktivira način rada M Dynamic Mode (MDM) sustava dinamičke kontrole stabilnosti (DSC). MDM dopušta proklizavanje kotača te, shodno tome, umjereno, kontolirano zanošenje (drift) na stazi.
M2 Coupe dolazi s opširnim popisom standardne opreme u skladu sa svojom usmjerenosti na performanse. Prijenos od sedam brzina M Double Clutch Transmission (M DCT) sa sustavom Drivelogic, koji je dostupan kao dodatna oprema, mijenja brzine izvanredno brzo, ali bez prekida u opskrbi snagom. Također je dostupan i širok spektar sustava za pomoć u vožnji te mobilnost sustava BMW ConnectedDrive. Usluge ConnectedDrive pružaju osnovu za opširnu povezivost vozila, pri čemu ta opcija također omogućuje korištenje inovativnih aplikacija koje se preko BMW ConnectedDrive tehnologije s lakoćom i neprimjetno integriraju u vozilo. Na primjer, aplikacija GoPro omogućuje vozaču da pomoću kamere na vozačkoj plohi snima brze krugove na trkaćoj stazi koristeći se iDrive kontolerom te kontrolnim zaslonom. U isto vrijeme, vozačev osobni stil vožnje za upravljačem može se po želji analizirati u aplikaciji M Laptimer, a informacije o brzinama i kočenju mogu se jednostavno podijeliti preko e-maila ili Facebooka.
Novi BMW M2 Coupe ne samo da je izravni nasljednik uspješnog BMW-a serije 1 M Coupe, već je i – u svojoj fundamentalnoj filozofiji– sljedbenik izvornog E30 BMW-a M3 te BMW-a 2002 turbo. Potonji je prije više od 40 godina izazvao senzaciju, utjelovivši predanost svega što BMW M GmbH i danas predstavlja u izvanrednoj dinamici, nenadmašnoj okretnosti te optimalnoj kontroli automobila.
No comments