Prvi SUV američkog proizvođača električnih vozila konačno stiže na tržište. Obzirom da je koncept predstavljen u veljači 2012., kašnjenje je poprilično, ali pogled na specifikacije otkriva kako ga se isplatilo čekati. Elon Musk, osnivač i vlasnik Tesla Motorsa, tvrdi kako je Model X bolji SUV nego Model S limuzina. Prvi će konkurent biti električni BMW X5, koji stiže tek 2019.
Model X će se nuditi u dvije izvedbe. Standardni 90D opremljen je s dva elektromotora od po 190 kW (259 KS) pa kombinirano razvija 518 KS. Stotku hvata za 4,8 s, brzina je ograničena na 250 km/h, uz autonomiju od čak 420 km. Sportska izvedba P90D, po uzoru na Model S, ima isti elektromotor sprijeda, a stražnji otpušta 370 kW (503 KS) pa kombinirana snaga iznosi 762 KS. Najveća je brzina također limitirana na 250, uz furiozno ubrzanje do stotke za 3,8 s u programu Normal, odnosno 3,2 s u programu Ludicrous. S punim baterijama prelazi 410 km.
Dizajn inspiriran Modelom S donosi fluidnu karoseriju i ravnu podnicu pa koeficijent otpora zraka iznosi, za SUV, senzacionalnih 0,24 te djelomično nadoknađuje masu od čak 2,5 tone. Glavna značajka karoserije Modela X su krilna stražnja vrata, koja olakšavaju pristup drugom i trećem redu sjedala, te golemo vjetrobransko staklo, za koje u Tesli tvrde da je površinom najveće ikad ugrađeno na jedan automobil. Krilna su vrata izvrsno rješenje za uska parkirališta, a praktičnost povećavaju senzori koji sprječavaju udarac u strop. Stražnji spojler na malim je brzinama izvučen do pola, kod kočenja do kraja, a iznad 70 km/h je uvučen kako bi se smanjio otpor zraka.
Kupci će moći birati između konfiguracije sa sedam ili šest sjedala, u kojoj su dva u drugom redu bočna, a sredina je slobodna. Anatomski oblik rezultat je višegodišnje suradnje s vrhunskim ortopedima i fizioterapeutima. Armaturom dominira 17-inčni ekran kojim se upravlja navigacijom, audio sustavom, dvozonskom klimom, stražnjim kamerama…
Isporuke kreću u drugoj polovici 2016., uz cijenu od 132.000 dolara za 90D te 142.000 za P90D. Baterijski paket ugrađen u podnicu ima kapacitet od čak 90 kWh te dolazi s garancijom od osam godina. Nikola Tesla bio bi ponosan…
Foto: Tesla Motors
No comments