Hollywood je odlučio uskrsnuti i modernizirati robota policajca, ali je li u tome i uspio?
Originalni Robocop je bio instant hit, film koji je nudio nasilje, fantastične specijalne efekte i satirični svijet budućnosti, a sve upakirano u izuzetno zabavnu priču o policajcu koji je smrtno ranjen na dužnosti, ali se vraća kao polučovjek, polurobot. Film, koji je gurnuo redatelja Paula Verhoeven u vrh Hollywooda, je bio toliko ispred svog vremena da nikada nismo osjećali stvarnu potrebu za remakeom. Ipak, ovo je Hollywood 21. stoljeća, kada se reciklira sve što se reciklirati može pa je tako redatelj Jose Padilha dobio zadatak da uskrsne Robocopa.
Nova verzija nas vodi u 2028. godinu, kada dronovi čine osnovu američke vanjske politike i dominacije svijetom. Međutim, dok ulicama pokorenih zemalja mir održavaju dronovi, na američkom teritoriju ih nema jer ih Senat ne odobrava, ne želeći da strojevi imaju moć nad ljudima. Sve to sprječava Raymonda Sellarsa (Michael Keaton), vlasnika OmniCorpa, tvrtke koja proizvodi dronove, u ostvarenju milijardi dolara dobiti. Shvaćajući da se Ameriknaci boje robota, uviđa da mu je jedini način „staviti čovjeka u robota“.
A Alex Murphy (Joel Kinnaman) je pravi čovjek za to. Uzoran otac, obiteljski čovjek i nepotkupljivi detektiv kojemu je cilj s ulica Detroita maknuti ološ poput Antoinea Vallona (Patrick Gallow). Ali, nakon što mu podmetnu bombu, i Murphy bude smrtno ranjen, jedina šansa je da ga se oživi kao Robocopa, polučovjeka, polurobota. Tim predvođen dr. Dennettom Nortonom (Gary Oldman) uspjeva provesti plan u djelo i Robocop postaje instant hit, a svijetla budućnost OmniCorpu se, zahvaljujući učinkovitosti policajca budućnosti, smiješi. Međutim, psihička borba unutar Murphyja/Robocopa postaje prijetnja da cijeli projekt propadne.
I dok je original jedva dotaknuo psihičku stranu priče, remake se uhvatio u koštac s psihičkim posljedicama stavljanja čovjeka u oklop, i njegovim novim odnosom sa suprugom Clarom (Abbie Cornish) i sinom. Međutim, upravo tu nastaju problemi. Redatelj Padilha, i scenaristi Joshua Zetumer, Edward Neumeier i Michael Miner, su jednostavno previše pažnje, i pogotovo vremena, posvetili ovom dijelu što dovodio do beskonačnih moralnih razgovora između Sellarsa, njegove odvjetnice Liz Kline (Jennifer Ehle), marketinškog stručnjaka (Jay Baruchel) i dr. Nortona. I dok ovaj dio psihičke razrade stoji, zahvaljujući izvrsnim Michaelu Keatonu i Garyju Oldmanu, onaj drugi, obiteljski, jednostavno ne funkcionira. Joel Kinnaman u prvom dijelu filma, kao detektiv Alex Murphy funkcionira jako dobro (igra gotovo istu ulogu kao u seriji Ubojstvo) problem nastaje kada treba pokazati sve emocije i psihičku borbu s činjenicom da više nije čovjek, već stroj. Kinnamanova gluma lomljenja unutar sebe je toliko loša, da čak i Abbie Cornish, iako i sama glumi loše, izgleda uvjerljivije. Joel Kinnaman se, barem prema našem mišljenju, pokazao kao odličan izbor da detektiva Murphyja, ali katastrofalan izbor za Robocopa. Netko poput Karla Urbana, koji je tako dobro izgledao kao Dredd, bi bio puno bolji izbor.
S druge strane, razrada karaktera smanjuje količinu akcije, a Robocop je u konačnici ipak akcijski film. Jose Padilha je redatelj dokazan akcijskim filmovima Elitna postrojba, i akcijske scene, jednom kad se konačno počnu događati, jesu zabavne, ali i istovremeno previše izgledaju kao video igrica, odnosno pucačina iz prvog lica. A ukoliko imate više od 20 godina to i neće biti nešto što želite.
Film se pokušao držati originala, uz odstupanje u karakterizaciji likova i sami izgled Robocopa. Kao što je to danas moderno, i Robocop je dobio novi oklop, pa je sada cool crne boje, a i njegov ugrađeni software i hardware nude puno više mogućnosti (prije svega veću brzinu kretanja) nego 27 godina starija inačica.
Pokušavajući stvoriti ugođaj koji je imao original, scenaristi su pokušali rekreirati neke prepoznatljive dijelove filma na novi način. Npr. reklame iz originalnog Robocopa ja tako zamjenio Novak Show, odnosno desničarski subjektivni voditelj Pat Novak (Samuel L. Jackson).
Važan spomena je i možda najzabavniji lik u filmu Maddox (Jackie Earle Haley), bivši specijalac a sadašnji zaposlenik OmniCorpa, kojemu je Robocop trn u oku. Scene s Maddoxom i Robocopom su možda i najbolji dio ovog filma.
Padilhi i ekipa su uspjeli modernizirati Robocopa, sa cijelom pričom o drnovima i američkom eksplotacijom ostatka svijeta, međutim film nikako ne uspjeva u onom najvažnijem – prenošenju atmosfere i dojma cijelog filma, nečega u čemu je Verhoevenov Robocop bio toliko dobar. Novoj verzije jednostavno nedostaje onaj „wow“ faktor. Čak i da original nije snimljen, nakon gledanja ovog Robocopa, teško da bi nam lik policajca robota ostao dugo u sjećanju.
No comments