Najvažniji model nove ‘krovne’ bavarske limuzine, 730d, već je prošao ‘vatreno krštenje’ na njemačkom asfaltu i reakcije su nabijene hvalospjevima. Skladna, ali blaga transformacija otkriva temeljita poboljšanja i briljantnu izvedbu, koja će ubrzati redizajn S-klase i A8, uvedenih 2013. Već za dizajn zaslužuje ovacije. Samo je dužina blago povećana, a ostale su mjere zadržane. Novi hibridni konstrukcijski proces, po uzoru na Airbus, kombinira strukturu od visokočvrstog čelika, na kritičnim mjestima ojačanu ugljičnim kompozitima, s vratima i poklopcima od aluminija.
Standardna je ‘sedmica’ duga 510 cm, dva više od prethodne jednakog međuosnog razmaka od 307 cm. Verzija L rastegnuta je na 524 cm uz međuosni razmak od 321 cm. Prtljažnik od 515 litara povećanje za 15 prema dosadašnjem modelu.
Sniženje mase i poboljšanje aerodinamike, uz fino poliranje i pojačanje već dosad izvrsnih motora, rezultiralo je nevjerojatnim spojem dinamičnosti, performansi i štedljivosti. S automatskim mjenjačem ZF (u opciji Steptronic, s polugicama za šaltanja uz volan) do 100 km/h ubrzava za 6,1 s, a deklarirano troši 4,5 do 4,9 l, ovisno o naplacima i gumama. Verzija xDrive (4×4), zbog boljeg prianjanja, sprinta za 5,8 s i troši 4,8 do 5,2 l. Vuče moćno i ravnomjerno, uz potpunu kontrolu i sigurnost. Brzina je limitirana na 250 km/h, a bez blokade izmjereno je 264.
BMW jedini njeguje i neprestano usavršava redne 6-cilindraše, najbolje jer su prirodno potpuno uravnoteženi, pa je radilica najlakša i ne trebaju osovine za uravnoteženje, premda zauzimaju više mjesta od V6, kakve ugrađuju Mercedes i Audi. Količinom aktivnih sustava za pomoć vozaču nova je Sedmica riznica tehnologije. Istodobno kad i Audi Q7 uvodi upravljanje i stražnjim kotačima (4WS) u kombinaciji s pogonom 4×4, usto i sustav automatskog upravljanja nove generacije. Uz potpuni uzdužni balans masa (50:50) postignuto je najbolje od najboljega.
Model 730d pokrivat će 90% ponude, a osnovni benzinac, 740i, 6-cilindarski bi-turbo obujma 2979 ccm, snagu je podigao sa 320 na 326 KS, a potrošnju smanjio sa 7,9 na 7 do 6,6 l. Na vrhu (u prvoj seriji) bit će 750i, V8 bi-turbo sa 4395 ccm i jednakih 450 KS, ali potrošnje smanjene sa 8,6 na 8,3 do 8,1 l. Naravno, tu je i hibridni 740e sa 258 KS iz 2-litrenog turbobenzinca i elektromotornih 70 kW. Na struju može voziti 40 km, a ako se baterije redovito dopunjuju, prosječno troši 2,1 l. Kapa dolje!
Dizelski 6-cilindraš sa 2993 ccm modularne je izvedbe, istog provrta i hoda (84×90) kao 3-cilindraš/1496 ccm i 4-cilindraš/1995 ccm. Snaga mu je povišena sa 258 ba 265 KS, a moment sa 560 na 620 Nm. U 740d nabijen je na 320 KS, a sljedeće godine stiže ‘top-gun’ 750d s tri turbopunjača i 390 KS.
Aktivno upravljanje: Sustav Active Steering uz doplatu nudi i ograničeno samostalno ‘pilotiranje’. Pogon je stražnji ili 4×4, a vektoriranje snage straga eliksir je za stabilnost, a 8-stupanjska automatika mijenja dinamiku šaltanja, ovisno o programima Comfort, Sport ili Eco Pro. Doplatni zračni ovjes zadržava uzdignutost podnice od 135 mm, koja se pri većoj brzini smanjuje na 125mm
G11 formalno je 6. generacija, stvarno 7., jer je serija pokrenuta gamom New Six, koja je startala 1968. modelima 2500 sa 150 KS i 2800 sa 170 KS. Najsnažniji je bio model 3.3Li sa 194 KS. Prva je službena Serija 7 zanimljiva modelom 745i iz 1980., s rednim 6-cilindrašem obujma 3210 ccm nabijenim KKK turbopunjačem na 252 KS. Prvi V12, 750i,uveden je 1998., a prvi V8, 740i, 1992.
No comments