Transformeri su se vratili svojevrsnim rebootom, ali rezultat je daleko od očekivanog
Tamna strana Mjeseca, odnosno treći po redu film u Transformer franšizi, bio je posljednji film sa Shiom LaBeoufom. Samim time, film se može slobodno okarakterizirati kao posljednji dio trilogije, pa je stoga Doba izumiranja očekivan kao svojevrsni reboot, Transformeri koji kreću iz početka, iako se radnjom nastavljaju na prethodnik, i to s novom glumačkom ekipom predvođenom iskusnim sveameričkim muškarcem Markom Wahlbergom. Ono što smo očekivali smo i dobili, novi Transformeri su se distancirali od prethodna tri filma, ali to ne znači da nas je dočekao dobar film.
Četiri godine su prošle od okršaja između Autobota i Decepticona koji je ostavio Chicago u ruševinama i sa tisućama civilnih žrtava. Transformeri više nisu dobrodošli, pa ih tajni odred Posmrtni vjetar predvođen Jamesom Savoyem (Titus Welliver), a iza kojeg stoji vođa tajnih operacija i glavni negativac u filmu Harold Attinger (Kelsey Grammer), uništava kako bi cijeli svijet riješio Transformera i „vratio Zemlju u ruke čovjeka“. Međutim, plan im je prilično mutniji, jer uz pomoć znanstvenika i poduzetnika Joshue Joycea (Stanley Tucci) namjeravaju stvoriti vojsku Transformera kojima će oni upravljati i koji će zamijeniti američkog vojnika, čime će naravno podebljati i vlastiti račun.
Posljednji dio njihove slagalice je Optimus Prime, koji se pritajio i koji sasvim slučajno završi na farmi „izumitelja“ Cadea Yeagera, negdje u Texasu, a koji zahrđani kamion, ne znajući da je to Optimus, kupi kao staro željezo. Yeager, koji na farmi živi kao samohrani otac sa svojom 17-godišnjom kćerkom Tessom (Nicola Peltz) i prijateljem/partnerom Lucasom (T.J. Miller), će se uskoro naći usred borbe za opstanak Autobota, koja će se brzo pretvoriti u borbu za opstanak cijelog planeta.
Ono što slijedi je tipična Bayevska akcija, ali ovaj put Bay nam osim odlične akcije ne nudi baš ništa drugo. Bay je i inače poznat kao čovjek koji radi samo spektakl i koji (prema kritičarima) uništava filmsku industriju, ali do sada smo u njegovim filmovima ipak mogli gledati poneku dobru glumu i humor – dvije stvari koje nas je ovaj put nažalost lišio.
Dramskog razvoja priče ne nedostaje, pogotovo na početku, ali je sve prilično razvučeno, nelogično, nezanimljivo i uništeno jako lošom glumom. Mark Wahlberg čak ispada, kada je riječ o glumi, i jedna od najboljih karika, što se ne može reći za Nicole Peltz i pogotovo Jacka Reynora koji u filmu glumi Tessinog momka Shanea, koji su slobodno možemo reći užasni. Nicolu još spašava seksi izgled, ali Reynor čak na dijelove izgleda smiješan. I to ne smiješan da bi nas zabavljao kao komičar. Bay je očigledno igrao na provjerenu kombinaciju za akcijske blockbustere – smijeh i akcija, ali pokušaji smijeha su izgledali očajno, pogotovo scene s Reynorom. Jedina svijetla komičarska točka je T.J. Miller, poznat nam iz humoristične serije Silicone Valley, ali njega nažalost vrlo brzo izgubimo. Kao zabavan lik se na kraju pokaže i znanstvenik Joshua, koji ima nekoliko dobrih scena, ali kako reagirati na činjenicu da bahati znanstvenik koji je siguran da drži svijet pod nogama, odjedanput postaje uplašeni komični lik?
Film traje predugih 165 minuta, a postaje podnošljiv tek kada se film pretvara u potpunu akciju, u kojoj do izražaja ne dolazi stvarno očajna gluma. Akcijske scene su besprijekorne, što je bilo i očekivano, i doslovno su praznik za oči. Film obiluje karakterističnim „bayevskim“ akcijskim scenama u kojim doslovno sve leti u zrak, pa ćete se pitati nakon nekog vremena – što to još više može eksplodirati? Sve još bolje u konačnici izgleda u 3D tehnici koja je stvorena za redatelje poput Baya.
Specijalni efekti su toliko savršeno urađeni da ne samo da možete savršeno pratiti transformiranja, nego se u međusobnoj borbi Transformera jasno vidi tko udara koga.
Optimus Prime ovaj put prate nezaobilazni Bumblebee, te Hound, Drift, Crosshairs i Brains. Po prvi put u filmskoj franšizi se pojavljuju i Dinoboti, kojima je u konačnici dodijeljena ipak marginalna uloga, a iznenađenje je da je jako malo vremena posvećeno i Galvatronu, naprednijoj verziji glavnog negativca u Transformers franšizi – Megatrona. Ali je zato tu Lockdown, možda i najveći badass Transfomer koji je ova franšiza vidjela. Lockdown je „lone wolf“, lovac na Autobote i Decepticone kojemu je važan samo njegov cilj (pronalazak Optimus Primea) i ni najmanje ne mari za sigurnost beznačajnih ljudi.
Ali, dok svi Transformeri u filmu vizualno izgledaju savršeno, toliko su napravljeni katastrofalno. Transformeri su roboti, a iako su Autoboti prijatelji ljudi, i trude im se približiti, oni su i dalje roboti koji se kreću i ponašaju kao roboti. Nažalost, Bay je na to, slučajno ili namjerno kako bi se udaljio od prethodne trilogije,zaboravio te im dao prilično“ljudske“ karakteristike. Posebno je to vidljivo kod Hounda, starog ratnog stroja koji puši cigar i žvače kao da je kakav badass ratni veteran iz Vijetnama. A posebna priča je Bumblebee koji se ponaša kao kakav neurotik. A sve to od filma odbija prave ljubitelje Transformera koji su uz ovaj crtani film odrasli.
A sve one, koje su valjda trebale privući ljudske crte Transformera, odbija sve ostalo – jako loša gluma, nedostatak bilo kakve logike, neuspješan humor te jednostavno predugačko trajanje. Novi Transformer je jednostavno podbačaj, a da akcijske scene nisu tako sočno napravljene, dobio bi još i manju ocjenu!
No comments