Imola 1994. godine je, srećom, posljednja utrka s fatalnim posljedicama, međutim to ne znači da od tada nije bilo stravičnih nesreća
„Kubičin BMW je doslovno lansiran u zrak, te se nakon što je za milimetar promašio parkirani bolid Toro Rossa svom snagom zabio u zaštitinu odgradu, odbio od nje, prešao na drugu stranu, isprevrtao i zaustavio na stazi“
BELGIJA 2012
Romain Grosjean je od samog početka sezone izazvao veći broj sudara zbog čega je dobio epitet divljeg vozača. Sve je kulminiralo kada je na samom startu utrke, prije prvog zavoja, stisnuo Hamiltona uz zid, lansiravši Britanca na Alonsa izbacivši istovremeno oba vozača iz utrke. Da stvar bude gora, Alonso je bio vodeći u prvenstvu, te je izgubio dragocjene bodove, a Hamiltonov bolid mu je prošao milimetre od glave! Za svoje „zasluge“ Grosjean je nagrađen utrkom zabrane, što je bila prva takva kazna od rujna 1995!
http://www.youtube.com/watch?v=Ur7nwtMPmO8
BELGIJA 1995
Kiša je u Belgiji česta pojava a koliko je to opasno, pokazao je start utrke 1995. godine. Nedugo nakon starta došlo je do kontakta među vodećim bolidima što je dovelo do potpunog kaosa. Nemajući gdje izbjeći bolide koji su se okretali po stazi, drugi bolidi su udarali jedan u druge stvarajući nevjerojatan lančani sudar. Iako je dobar dio vozača uspio sjesti u rezervne bolide, utrka je nastavljena tek nakon sat vremena, koliko je trebalo da se raščisti kaos. Kasnije u utrci, Schumacher se sudario s Coulthardom što je izazvalo bijes Njemca, a Jordanu je Damon Hill donio prvu pobjedu!
http://www.youtube.com/watch?v=BmOhDtgsPjc
BRAZIL 2003
Na kišnom Interlagosu, u pravoj bujici na stazi vozači su izljetali jedan za drugim, ali unatoč tome utrka se nije prekidala. Međutim, 17 krugova prije kraja Mark Webber je na ulazu u startno-ciljnu ravninu potpuno srmskao svoj bolid, a krhotine i gume su bile razbacane cijelom širinom staze. Samo par sekundi nakon toga, tri su se bolida u punoj brzini približavala mjestu nesreće. I dok su Fisichella i Raikkonen uspjeli nekako izbjeći krhotine, Alonso je svom snagom naletio na jednu od Webberovih guma, bacivši Renault u zaštitnu ogradu. Izgledalo je spektakularno, ali se Alonso, srećom izvukao samo s manjim ozljedama.
http://www.youtube.com/watch?v=a7mP6QpHCv0
KANADA 2007
U nesreći, koja je izgledala kao da će završiti kao Imola 1994. godine, pokazalo se koliko su današnji bolidi sigurni. Nakon što je Safety car izašao sa staze, bolidi su jurnuli u borbu za pozcije. Kubica je očigledno bio brži od Trullija te ga je pokušao prestići, Trulli je zatvorio vrata što je dovelo do kontakta između dva bolida. Kubičin BMW je doslovno lansiran u zrak, te se nakon što je za milimetar promašio parkirani bolid Toro Rossa svom snagom zabio u zaštitinu odgradu, odbio od nje, prešao na drugu stranu, isprevrtao i zaustavio na stazi. Scena u kojoj iz slomljenog bolida vire Kubičine noge a glava nemoćno pada zasutavila je disanje mnogih fanova Formule 1. Srećom, Kubica je prošao s nevjerojatno malim ozljedama za tako spektakularnu nesreću, te se nakon utrke pauze vratio na stazu. Desetak godina ranije i Kubici ne bi bilo spasa.
http://www.youtube.com/watch?v=AtrzvwayniM
MAĐARSKA 2009
Iako ova nesreća izgleda nespektakularno, zamalo je završila kobno te je pokrenula cijeli niz rasprava o tome trebaju li vozači Formule 1 biti zaštićeni i poklopcom kabine! U kvalifikacijama za V.N. Mađarske, s bolida Barrichella je otpala opruga ovjesa težine 1 kg, te se počela odbijati po stazi poput jo-joa. Na nesreću, u tom trenutku je naletio Massa brzinom od gotovo 300 km/h. Opruga mu je probila vizir, onesvjestivši nesretnog Brazilca. Massa je odvezen u blonicu gdje je hitno operiran, a u jednom trenutku mu je stanje čak bilo kritično. Srećom, sve se dobro završilo, iako nakon toga Massa nikada više nije vozio u formi kao prije nesreće.
http://www.youtube.com/watch?v=bA7IZVpIO_4
KANADA 1997
Godinu dana prije Olivier Panis je pobjedio u Monte Carlu, te je nakon toga nizao utrke u kojima je briljirao za volanom prosječnog Ligiera, odnosno Prosta. Odlično je vozio i u Kanadi, sve dok u jednom trenutku nije izgubio kontrolu na bolidom i svom se snagom zabio u zaštitnu ogradu d guma. Safety car je izašao na stazu, ali je utrka prekinuta nakon par krugova jer se Panis nije moglo izvući iz bolida. Nesretni Francuz je polomio obje noge, hitno je operiran te su mu ugrađene šipke, a Panis je propustio sedam utrka. Po povratku, velika francuska nada više nikada nije bila ista.
http://www.youtube.com/watch?v=-i7yO7IzFYY
AUSTRALIJA 2001
U prvim krugovima utrke u Melbourneu Villeneuve se borio za poziciju s Ralfom Schumacherom. Kako bi onemogućio Kanađanina u pretjecanju, mlađi Schumacher je pred zavoj prikočio ranije, što je iznenadilo Villeneuva. Sin legendarnog Gillesa je udario u stražnji kraj Schumacherova bolida što ga je lansiralo u zaštitnu ogradu. Iako je nesreća izgledala spektakularno, Villeneuve je odmah izašao iz bolida. Nažalost, te sreće nije bio marshall uz stazu Graham Beveridge, kojega je pogodila guma s Villeneuveog bolida. Bila je to i zadnja smrt u Formuli 1, do Kanade 2013. godine.
http://www.youtube.com/watch?v=Ixifm588pr8
AUSTRALIJA 1996
Gotovo identičnu nesreću je imao britanac Martin Brundle za volanom Jordana, u premijernoj utrci na stazi u Melbourneu. Brundle se probijao kroz sredinu poretka kada je zakačio drugi bolid što ga je doslovno katapultiralo. Bolid se prevrtao na ringišpilu dok su dijelovi letjeli na sve strane. Na sreću, Brundle je izašao iz bolida neozljeđen te je odmah počeo trčati prema boksu kako bi sjeo u rezervni bolid!? Da stvar bude zanimljivija, glavni sponzor Jordana, Benson & Hedges je bio oduševljen, pošto su slike isprevrtanog bolida s jasno vidljivim logom obišle cijeli svijet!
No comments