Lansirane su s velikim očekivanjima, ali nikad nisu zaživjele onako kako su im osnivači zamišljali
„Bilo je to u počecima ekspanzije interneta, pa tako ova web stranica nije nudila mogućnost stavljanja slika ni videa, već samo pisanje poruka“
SIXDEGREES.COM
1997-2001
Još davno prije Facebooka pojavio se website koji je bio namjenjen pronalaženju i kontaktu s prijateljima (zvuči vam poznato?). Bilo je to u počecima ekspanzije interneta, pa tako ova web stranica nije nudila mogućnost stavljanja slika ni videa, već samo pisanje poruka. U vrhuncu moći imali su milijun korisnika, ali je stranica brzo propala nakon što je prodana. Ipak, bila je pionir stranicama poput Facebooka i MySpacea.
GOOGLE ANSWERS
2002-2006
Iznenađujuće je da je Google mogao smisliti i ne baš dobra riješenja. Igrajući na ljudsku ljenost, Google je tako osmislio stranicu u koju će korisnik doći, utipkati pitanje, uplatiti iznos koji će dobiti onaj tko da odgovo,r i navodno svi sretni i zadovoljni. Tako ste mogli doći i upisati kako natjerati djevojku da se zaljubi u vas, uplatiti iznos između dva i 200 dolara i čekati da netko pametan da odgovor. Nakon četiri godine, Google je shvatio da koncept jednostavno ne drži vodi.
YAHOO! AUCTIONS
1998-2003
Yahoo! je 2008. godine odlučio kopirati eBay, ali s jednom velikom razlikom – nisu uzimali proviziju od prodavatelja, već su se naplaćivali od oglasa. Već ovo je Yahoo! davalo prednost u startu, ali nekim čudom eBay je dobio utrku pa je stranica svoju karijeru završila pet godina kasnije, osim u Hong Kongu, Japanu i Tajvanu u kojim funkcionira i danas.
EONS
2006-2012
Osnivač Monster.com, Jeff Taylor, je došao na ideju napraviti društvenu mrežu za umirovljenike, točnije za dame i gospodu iznad 50 godina, pa je u srpnju 2006. godine pokrenuo stranicu EONS. Iznenađuje li ikoga da je stranica propala? Prvo, tržište je ograničeno, a drugo grupa ciljanih ljudi (penzioneri) većinom ni ne zna raditi na internetu, kao niti što ne zna što je to društvena mreža.
ORKUT
2004-2013
Facebook je odmah u startu trebao imati opasnog suparnika, društvenu mrežu Googleova zaposlenika Orkuta Buyukkoktena. Međutim, Orkut se od samog početka pokazao nedovoljno kvalitetnim da bi se uopće približio Facebooku, a pogotovo ne da bi ga pobjedio. Stranica je bila previše spora, a nedostajale su joj i neke opcije za zaštitu privatnosti. Danas postoji još jedino u Brazilu i Indiji.
YAHOO! BUZZ
2008-2011
Ideja je bila sljedeća – web portali bi se prijavili za Buzz, te bi se njihvo tekstovi pojavljivali na stranicama Buzz korisnika. Ti korisnici bi zatim davali pluseve i minuse tekstovima koje bi pročitali. Stranica, međutim, nije zaživjela jer nije bilo puno portala zainteresiranih za suradnju pa je Yahoo! samo tri godine nakon početka rekao – dosta je bilo.
DIASPORA
2010-2011
Prije nego su pokrenuli stranicu, četvorica osnivača su najavili društvenu mrežu koja će uništiti Facebook, društvenu mrežu na koju velike korporacije neće imati nikakvog utjecaja. Nakon što su zbog bombastičnih izjava skupili novac na Kickstarteru, stranica je pokrenuta ali je usljedio šok za korisnike – izgledala je prilično kao Google+ ali s dosta manje mogućnsoti nego Facebook. Projekt, naravno, nije uspio a jedan od osnivača Ilya Zhitomirskiy se ubio.
XANGA
1999-2013
Iako Xanga još uvijek postoji, njezino postojanje se može usporediti s pacijentom u dubokoj komi i s nikakvim izgledima za očivljavanje. Xanga je 1999. godine bila prva mainstream blogerska platforma, koja je omogućavala uploadiranje webloga, audia, slika, tekstova… Što je pošlo krivo? Pojavio se MySpace, i uništio je na isti način na koji je Facebook uništio MySpace.
IYOUMU
2007-2008
Stacionirana na Novom Zelandu, društvena mreža čudnog imena je imala velike planove – biti mreža za sve iznad 18, te imati 10 milijuna korisnika u prva četiri mjeseca. Nisu ni došli blizu jer je Facebook već bio jak, a da bi se prijavili na iYoumu korisnici su morali odgovorit na milijun pitanja što je odbilo mnoge, pa je stranica neslavno završila manje od godinu dana nakon početka.
PING
2010-2012
Appleov pokušaj stvaranja društvene mreže za sve ljubitelje glazbe vrtio se oko iTunesa i trebao je dodatno popularizirati glazebni servis, kao i mogućiti kontakt korisnika s glazbenim izvođačima. Na Ping se pristupalo preko iTunesa, a da bi bili dio Pinga morali ste i korisitit iTunes. Baš tim je Apple sebi ograničio tržište pa obećavajuća stranica nikada nije zaživila puni potencijal.
No comments