Utrkom u Australiji u nedjelju počinje nova sezona Formule 1
„Nakon zimskih testiranja stručnjaci su složni – McLaren je glavni konkurent Red Bullu za naslov“
RED BULL – RENAULT
Od ukupno 19 utrka prošle godine, bolidi Red Bulla bili su na pole positionu u njih 18 (od tog Vettel rekordnih 15), pobjedili u 12 a bili na postolju ukupno 27 (od mogućih 38) puta. Prošla se godina definitivno može nazvati godinom letećih limenki. Sebastianu Vettelu su tek 24 godine a već je dvostruki prvak. U kakvoj je formi Red Bull nikoga neće iznenaditi da na kraju ove bude i trostruki! Australac Mark Webber je prije dvije godine propustio priliku života da bude prvak a prošle ga je mladi Njemac potpuno zasjenio. Webberu je ovo, vjerojatno i posljednja godina za volanom Red Bulla.
MCLAREN – MERCEDES
Nakon zimskih testiranja stručnjaci su složni – McLaren je glavni konkurent Red Bullu za naslov. Ujedno, McLaren je, uz Marussiu, jedini koji je drukčijim pristupom dizajnu izbjegao „kvrgavi nos“ pa se bez pretjerivanja može reći da imaju najljepši bolid. Jensona Buttona su svi omalovažavali unatoč tome što ima jednu titulu prvaka, ali je prošle godine deklasirao Hamiltona i pokazao da bi ove mogao biti konkurent za naslov. Lewis Hamilton je jedan od najbržih vozača na gridu, vjerojatno i najatraktivniji, ali ukoliko se želi boriti za naslov prvo mora riješiti svoje demoneu glavi.
FERRARI
U Maranellu bi se mogli još dugo sjećati Abu Dhabija 2010. godine, kada su lošom taktikom prokockali titulu, a od tada Fernando Alonso vjerojatno još uvijek sanja Vitalya Petrova. Sposobnosti Alonsa nisu upitne, čak više i ne plače i kuka kao i prije, ali je pitanje koliko će imati strpljenja ukoliko mu se ne napravi bolid za pobjede. A izgleda da to ove godine nije slučaj jer se na testiranjima propeti konjić cijelo vrijeme tražio. Možda je sve bila i pila na opako pa Felipe Massa nešto i napravi ove godine. Brazilac nakon bizarne i umalo kobne nesreće u Mađarskoj prije tri godine jednostavno nije isti i ukoliko nešto ne napravi ove sezone čekaju ga izlazna vrata.
MERCEDES
Ovo bi mogla biti godina u kojoj će Mercedes, u svojoj trećoj godini u F1, ostvariti svoju prvu pobjedu. Na testiranjima su bili prilično dobri pa bi legendarni Michael Schumacher, u svojoj 43. godini mogao doći do svoje 92. pobjede u karijeri. Međutim, pitanje je bili u slučaju pobjede Mercedesova bolida Schumi bio taj koji bi bio za volanom jer ga je u protekle dvije godine Nico Rosberg bodovno uvjerljivo pobjeđivao. Sin bivšeg prvaka Keke Rosberga nije među atraktivnijim vozačima na stazi ali je redovno među osvajačima bodova.
LOTUS – RENAULT
Robert Kubica vjerojatno više nikada neće sjesti za volan ali u Lotusu imaju itekako dobru zamjenu – Iceman se vratio! Nakon tri godine pauze Kimi Raikkonen je ponovo za volanom pa ćemo ove sezone na stazi gledati čak šest svjetskih prvaka. Finac bi mogao biti jedno od najvećih iznenađenja sezone jer sve upućuje da su u Enstoneu složili dobar bolid. Francuz Romain Grosjean je gotovo pa rookie jer je odvozio manje od pola sezone prije tri godine. Grosjean se vraća ponovo u isti tim, samo je Lotus prije tri godine bio Renault.
FORCE INDIA – MERCEDES
Dok se privatni poslovni poduhvati osebujnog Indijca Mallyje raspadaju, tim iz godine u godinu napreduje a ove godine bi mogli napraviti i korak dalje. Paul Di Resta i Nico Hulkenberg čine najmlađu vozačku postavu koja ujedno pršti od talenta. Složen je dobar bolid, Mercedesov motor je tradicionalno pouzdan pa bi uz malo sreće Škot i Njemac mogli uhvatiti i koje postolje.
SAUBER – FERRARI
Najveći problem Švicaraca je omanji budget zbog čega ne mogu održavati visoku razinu razvoja bolida tijekom sezone. U pravilu to znači da odlično krenu u sezonu nakon čega usljedi pad. Kamui Kobayashi je jedan od najatraktivnijih vozača na gridu pa je u stanju preticati i Alonsa i Hamiltona. Sergio Perez je vozač koji će se sigurno jednog dana boriti za naslov prvaka za volanom Ferrarija a dok ne skupi iskustva vozit će za Ferrarijevu B momčad – Sauber.
STR – FERRARI
Toro Rosso, Red Bullova B momčad, služi kao rasadnik za mlade talente koje bi kasnije Red Bull trebao vrbovati u svoje redove. Sebastien Buemi i Jaime Alguersuari nisu pokazali dovoljno pa su zamjenjeni mladim nadama Danielom Ricciardom i Jean-Ericom Vergneom. Jedan od njih bi već iduće sezone mogao biti timski kolega Sebastianu Vettelu. Podsjetimo da se i Vettel kalio u STR-u za koji je upisao i pobjedu u kaotičnoj i kišnoj utrci u Monzi 2009.
WILLIAMS – RENAULT
Malo je reći da se Williams prošle godine osramotio pa je bilo vrijeme za promjene. Djedica Barrichello će sreću potražiti preko velike bare a umjesto njega došao je nećak legendarnog Ayrtona, Bruno Senna. Neki će reći da su ga uzeli radi sponzroskih novaca iako u Williamsu tvrde suprotno. Pastor Maldonado je definitivno ostao radi velikih sponzorskih novaca koji dolaze iz Chavezove Venezuele.
CATERHAM – RENAULT
Dvije godine postojali su kao Lotus a od ove sa imenom Caterham žele biti dio sredine poretka. Od tri nove momčadi Caterham je najviše pokazao i napredovao pa bi ove godine lako mogli početi ulaziti i u drugi dio kvalifikacija. Heikki Kovalainen je procvjetao od kada je za volanom zelenog bolida a bogati Rus Vitaly Petrov je zamjenio umirovljenog Trullija.
HRT – COSWORTH
Iako u obje sezone u poretku ispred Virgina, HRT je definitivno najlošija momčad na gridu. I ove godine nisu uspjeli testirati bolid pa se od njih, kao i do sada, bodovi ne očekivaju. Pedro de la Rosa je dobio mjesto jer je Španjolac a Narain Karthikeyan jer je donio pune kovčege novaca.
MARUSSIA – COSWORTH
Ni Rusi nisu uspjeli testirati bolid prije prve utrke ali bi im partnerstvo s McLarenom u idućim sezonama moglo donjeti rezultate. Timo Glock je ostao u želji da radi na napretku momčadi a pridružio mu se perspektivni Charles Pic koji je sa sobom donio i nešto novaca.
No comments