Najbolji Ferrariji svih vremena
Ime Ferrari je institucija! Nema tog muškarca koji ne bi volio barem jednom u životu sjesti za volan crvenog Ferrarija, i još bolje posjedovati primjerak u svojoj garaži. I dok će se taj san ostvariti malom broju muškaraca, nama običnim smrtnicima ostaje samo da se divimo seksi linijama i brutalnim performansama propetih konjića. Od 1929. godine, kada je Enzo Ferrari osnovao legendu, pa do danas Ferrari je izbacio brojne modele kojima su se svi divili, a ovo su oni najbolji – elita među elitom.
166 MM BARCHETTA (1948)
Predstavljena na Auto Showu u Torinu 1948. godine barčica (Barchetta na talijanski) je ime dobila po izgledu koji je podsjećao na malu brodicu, a bila jedan od prvih Ferrarijevih modela. MM model, namijenjen utrkivanju na legendarnoj utrci Mille Miglia, koju je Ferrari osvojio godinu dana kasnije, je proizveden u samo 25 primjeraka.
250 TESTA ROSSA (1956)
Jedan od najpoznatijih Ferrarija svih vremena nije bio obožavan zbog svojih performansa (iako je trostruki pobjednik legendarne utrke 24 sata Le Mansea) već zbog svojih seksi linija, a kako su proizvedena samo 34 primjerka cijena im se danas kreće i do 20 milijuna dolara! Im je dobio zbog crvenih linija na „nosu“ inače crnog automobila.
250 SPYDER GT CALIFORNIA LWB (1960)
Odakle vam je ovaj Ferrari poznat? Vjerojatno iz Slobodnog dana Ferrisa Buellera! Model je nastao nakon što je utjecajni zastupnik Ferrarija od Enza zatražio da napravi poseban model za kalifornijsko tržište, a Enzo pristao. Bilo je proizvedeno samo 50 komada ovog seksi automobila s odličnim performansama, pa su danas primjerci na izuzetnoj cijeni.
250 GTO (1962)
Jedan od najboljih trkaćih automobila svih vremena je nastao kao odgovor na Jaguarov E-Type. Inženjer Giotto Bizzarini je na bazu 250 SWB modela odlučio staviti 3,0 litreni V12 motor s 300 KS što mu je omogućilo brzine do 275 km/h. Proizvedeno je samo 39 primjeraka, a danas se 250 GTO smatra i najvrijednijim modelom na svijetu – prije dvije godine jedan je primjerak prodan za rekordnih 52 milijuna dolara!
250 GT BERLINETTA LUSSO (1963)
Za razliku od većine Ferrarijevih modela Berlinetta Lusso nije bila namijenjena prvenstveno utrkivanju već bogatijim kupcima. Nudila je više prostora u gepeku, kao i unutrašnjost bogatu visokokvalitetnim drvom i kožom. Proizvodnja ovog serijskog modela je, unatoč popularnosti, trajala samo godinu i pol, pa je proizvedeno samo 351 primjerak, a jedan je završio u garaži Stevea McQueena u Malibuu.
330 P4 BERLINETTA (1967)
Jedan od vizualno najatraktivnijih Ferrarija ikada je bio daleko ispred svog vremena. Napravljen da prekine dominaciju Fordovog GT40 na utrkama izdržljivosti, 330 je sa Ferrarijevim zaštitnim znakom, V12 motorom, napravio upravo to – osvojio je naslov prvaka u prvenstvu prototipova, iako je na Le Mansu 1967. godine izgubio (Ferrari je osvojio 2. i 3. mjesto) upravo od Forda.
275 GTB/4 BERLINETTA (1967)
Nasljednik superuspješnog 250 GT je predstavljen na Paris Motro Showu 1966. godine, a odmah je osvojio svojim izgledom. Njegove linije su i danas poznate čak i onima koji se u automobile ne razumiju, a 275 GBT je i išao onako kako je izgledao. Njegov 3,3 litreni Colombo V12 motor je stvarao 280 KS i omogućavao brzine od 260 km/h. Steve McQueen ga je obožavao.
365 DAYTONA (1968)
Kao direktan odgovor na Lamborghinijevu Miuru, koja se samtra prvim svjetskim superautomobilom, Ferari je predstavio 4,4 litrrenu V12 pogonjenu zvijer koja je na stazi u Daytoni odmah prve godine pomela konkurenciju osvojivši sva tri prva mjesta. Popularnosti ovog seksi automobila je pridonijelo i to što ga je vozio Don Johnson u jednoj od najpopularnijih serija 80-tih –Porocima Miamija.
BERLINETTA BOXER 512 (1976)
Enzo je u poečtku bio strogo protiv modela sa srednje postavljenim motorom jer je smatrao da se prosječni vozači s njim neće moći nositi. Ali nakon što je Lamborghinijeva Miura postala tako popularna konačno je popustio, a rezultat „eksperimenta“ je Berlinetta Boxer. Iako izgleda malen, zahvaljujući 5,0 litrenom V12 motor s 360 KS, 512 BB je bio itekako moćan stroj.
288 GTO (1984)
Teško je ignorirati muškost ovog modela koji izgleda kao križanac F40 i legendarnog 250 GT modela. Dizajniran i napravljen da osvaja staze, ne ceste, opremljen je 2,9 litrenim V8 atmosferskim motorom s brutalnih 400 KS. Na ovom je modelu Ferrari prvi put koristio kompozitivne materijale što je omogućilo 288 GTO-u da postane prvi serijski automobil koji je probio granicu od 300 km/h.
F40 (1987)
Kada je Enzo naložio da se napravi najbolji automobil na kugli zemaljskoj, Ferrari je napravio F40 – posljednji automobil pod vodstvom legendarnog Enza. U proizvodnji su korištena iskustva momčadi Formule 1, kao i laganiji materijali, koji su, uz korištenje V8 twin-turbo motora, omogućili da F40 postane prvi Ferrarijev automobil koji je probio granicu od 200 mph (321 km/h).
TESTAROSSA 512 TR (1991)
Dok je Don Johnson u prve dvije sezone Poroka Miamija vozio 365, u ostatku serije ga je zamijenio novim modelom koji je zaljubio cijelu jednu generaciju muškaraca u automobile Propetog konjića. Automobil koji je uspio skrenuti pozornost čak s odjevnih kombinacija Dona Johnsona, je bio „naoružan“ s 428 KS što mu je omogućavalo ubrzavanje do stotke za 4,9 sekundi.
F430 SCUDERIA (2004)
Iako se kvaliteta nikako ne treba mjeriti prodajom, ipak je neizbrisiva činjenica da je F430 Scuderia najprodavaniji Ferrarijev model svih vremena. Što je uopće moguće ne voljeti na ovom automobilu? Fenomenalan izgled? 4,3 litreni V8 motor s 510 KS? Tehnologiju (prije svega kontrolu trakcije) primjenjenu s Ferrarijevih F1 bolida?
F70 LAFERRARI (2013)
Možda se neki od vas neće složiti da je F70 jedan od najboljih modela svih vremena, ali definitivno predstavlja veliku revoluciju za Ferrari, pa smo ga stoga uključili na ovu listu. Hibridni LaFerrari ne samo da izgleda fantastično, nego ispod haube krije kombiniranih 950 KS! Čak i kada se izbaci pomoć električnog motora, La Ferrari ima na raspolaganju 6,3 litreni atmosferski motor s čak 789 KS.
No comments