Teško da postoji ijedan proizvođač automobila koji se sa svojim ugledom u svijetu i bogatom povijesti može nositi s Ferrarijem, sinonimom za superautomobile! Danas vam stoga donosimo pet stvari koje bi svaki muškarac trebao znati o propetom konjiću iz Maranella.
FERRARI JE NASTAO ZAHVALJUJUĆI ALFA ROMEU
Kada je osnovao Scuderiu Ferrari u Modeni 1929. godine Enzo Ferrari nije imao niti najmanju namjeru proizvoditi svoje automobile. Zanimalo ga je samo utrkivanje za koje je Ferrarijeva staja, kako se prevodi ime, koristila Alfa Romeove automobile. Nakon što se Alfa 1933. godine povukla iz auto-sporta, Ferrari je nastavio kao tvornički tim sve do 1938. kada se Alfa Romeo ponovo odlučila vratiti, ovaj put uzevši Enza Ferrarija kao voditelja momčadi, pa je Scuderia Ferrari prestala postojati. Međutim, samo godinu dana kasnije Ferrari je odlučio napustiti Alfu, ali ga je ova pustila tek nakon potpisivanja ugovora po kojem se iduće četiri godine ime Ferrari ne smije povezivati uz utrkivanje niti automobile. Nekoliko dana kasnije, Ferrari osniva Auto Avio Costruzioni, a 1943. seli u Maranello, u kojem je smješten i danas. Službeno, Scuderia Ferrari je ponovo osnovana 1947. godine.
PROPETI KONJIĆ JE SIMBOL PILOTA IZ PRVOG SVJETSKOG RATA
Propeti konjić, odnosno Cavallino rampante, jedan je od najprepoznatljivijih logoa na svijetu a prvi put se, zajedno sa žutom pozadinom, pojavio 1932. godine na utrci 24 sata Spa te je od tada neizostavni dio Ferrarija. S idejom za logo Ferrariju došli su roditelji Francesca Barrace koji je s propetim konjićem naslikanim na njegov dvokrilac letio sve do njegove smrti 1918. godine. Ferrari je žutu pozadinu dodao u čast svog rodnog grada Modene. A za crvenu, prepoznatljivu boju, ponovo je zaslužna Alfa Romeo. U prvoj polovici 20. stoljeća timovi su se označavali prema bojama dodijeljenim pojedinim državama. Britanski su tako bili zeleni, francuski plavi, njemački srebrni a talijanski crveni. Crvena je tako bila boja na Alfa Romeima, a zadržao ju je i Ferrari. Kako je Ferrari postajao sve poznatiji, tako se i crvena boja počela povezivati s njima.
ENZO FERRARI JE IMAO DRUKČIJI NAČIN RAZMIŠLJANJA
Nema sumnje da je Enzo Ferrari imao pobjednički mentalitet, ali isto tako nema sumnje da je bio izuzetno teška osoba za raditi. Ferrari je često ulazio u sukobe s konkurencijom i svima koji nisu mislili isto kao on, a imao je kontroverzne ideje o načinu vođenja tvrtke. Tako je smatrao da je najbolji vozač onaj koji nije opušten, pa je stoga namjerno potpirivao vatru između vozača, smatrajući da će njihove svađe izvući ono najbolje iz njih. Zbog toga će se naći malo koji vozač, koji je vozio u njegovo vrijeme, koji će naći veliki broj komplimenata o njemu. Također, ostat će zapamćen i po, kako će se kasnije pokazati, ne baš pametnim proročanstvima. Tako je jednom izjavio da je aerodinamika za ljude koji ne znaju proizvoditi motore!
FERRARI JE ZASLUŽAN ZA NASTANAK LAMBORGHINIJA I FORDA GT40
Baš zbog toga što je bio tako težak, Ferrari je stekao veliki broj neprijatelja. Ferruccio Lamborghini, vlasnik istoimenog proizvođača traktora, za svog je limenog ljubimca imao Ferrarija sve dok mu se početkom 1960-tih nije pokvario. Nakon što ga je odveo na popravak, sukobio se s Enzom Ferrarijem koji ga je nazvao idiotom kojemu je bolje da se bavi traktorima, a da brigu o automobilima prepusti njemu! Uvrijeđeni Lamborghini je pošao doma i pokrenuo svoju proizvodnju sportskih automobila. Te iste, 1963., godine kada je osnovan Lamborghini, Henry Ford je krenuo u proces kupovine Ferrarija. Stvari su išle dobro sve dok Enzo nije promijenio mišljenje i odlučio odustati. Revoltirani Ford je naložio svojim inženjerima da naprave „ubojicu Ferrarija“, automobil koji će uništiti Ferrari na utrkama – i tako je stvoren legendarni Ford GT40.
NE MOŽE SVATKO BITI VLASNIK FERRARIJEVOG AUTOMOBILA
Ferrarijem u garaži se hvale mnogi, pa čak i u Hrvatskoj, ali velika je razlika od kupaca koji kupuju polovni Ferrari i oni koji žele kupiti novi. Kod Ferrarija nikada nije bila stvar u kvantiteti nego u kvaliteti, a filozofija je to koja se održala i do danas. Ferrari i danas radi limitirane serije svojih modela do kojih se izuzetno teško dolazi, ne samo zbog visoke cijene i ograničenog broja modela, već i zbog toga što Ferrari postavlja uvjete koje mora ispunjavati kupac novog modela. Tako su npr. za kupce 499 primjeraka LaFerrarija postavili uvjet da moraju biti dobro znane Ferrarijeve mušterije, sa više od jednog Ferrarija u garaži – nešto o čemu domaći hvalisavci samo mogu sanjati. I unatoč svim ograničenjima, baš svaki primjerak Ferrarija bude prodan i prije nego uđe u proizvodnju!
No comments