F1 specijal: Momčadi i vozači

0

Naš F1 specijal počinjemo pregledom momčadi koje će nastupati u sezoni 2014!

 

„Unatoč svim problemima, povratak Red Bulla tijekom sezone nije upitan, samo je pitanje hoće li biti prekasno“

 

RedBull2

RED BULL

#1 Sebastian Vettel, #3 Daniel Ricciardo

Od 2010. godine traje dominacija Red Bulla i Sebastiana Vettela, ali fantastičan niz bi se mogao prekinuti ove godine. Na testiranjima su crveni bikovi imali velikih problema i tek su posljednjih dana uspjeli odvojiti više od 12 krugova u komadu. Nova pravila su donjela najviše problema Renaultu, a ironično je da je upravo francuski proizvođač bio najveći zagovornik prelaska na turbo V6 motore. Stoga je sigurno da će na prvu utrku branitelji naslova doći s velikim zaostatkom, ali Red Bull ima genijalnog dizajnera Adriana Neweya i četverostrukog prvaka Sebastiana Vettela. Mark Webber više ne stanuje u Milton Keynesu jer je prešao u Porscheov MLP1 program, a zamjenio ga je drugi Australac, Daniel Riccardo. Unatoč svim problemima, povratak Red Bulla tijekom sezone nije upitan, samo je pitanje hoće li biti prekasno.

 

Mercedes2

MERCEDES

#6 Nico Rosberg, #44 Lewis Hamilton

Kada je Lewis Hamilton iznenađujuće napustio McLaren, opravdanje svog poteza prelaska u Mercedes je našao u novim pravilima 2014. I kako sada stvari stoje, bio je potpuno u pravu jer se Mercedesov motor pokazao najpouzdanijim, a sve upućuje i na to da je Mercedesov tehnički odjel predvođen Paddyjem Loweom, Bob Bellom, Aldom Costom i Geoffreyem Willisom napravio odličan bolid. Na testiranjima je Mercedes bio i brz i pouzdan pa su stoga Lewis Hamilton i Nico Rosberg, jedna od samo dvije nepromjenjene postave u odnosu na prošlu sezonu, po mnogima favoriti broj jedan. Prednost u međusobnom dvoboju se daje prvaku iz 2008. godine, Lewisu Hamiltonu, koji je gladan svog drugog naslova, dok Nico Rosberg želi svoju prvu titulu.

 

Ferrari2

FERRARI

#7 Kimi Raikkonen, #14 Fernando Alonso

Prije prvih testiranja najviše se pričalo o momčadi iz Maranella, odnosno o njihovoj vozačkoj postavi. Dvostruki prvak Fernando Alonso i prvak iz 2007. Kimi Raikkonen su definitivno najjača vozačka postava na gridu, ali mnogi sumnjaju kako će zajedno funkcionirati jednom kada počne. Španjolcu se spočitava da postaje jako nervozan ako ima jakog timskog kolegu, dok se Raikkonenu zamjera nezainteresiranost za timski rad i događanja oko njega. Alonso je u Ferrariju od 2010. i dva puta je bio blizu naslova prvaka, i oba puta bi se mogao požaliti na momčad koja mu je sad već donekle i dužna pobjednički problem. Međutim, F14 T i ne izgleda kao takav, a pogotovo bi problem mogla stvarati velika potrošnja Ferrarijevog bolida, pa bi se moglo dogoditi da većinu utrke Raikkonen i Alonso moraju voziti štedljivo.

 

Lotus

LOTUS

#8 Romain Grosjean, #13 Pastor Maldonado

Momčad koja je posljednje dvije godine bila najugodnije iznenađenje, i koja je najviše zahvaljujući Kimiju Raikkonenu skupila veliki broj navijača, ove godine bi mogla biti u velikim problemima. Enstone su napustili Raikkonen i voditelj momčadi Eric Boullier, pa je prvo ime momčadi sada Romain Grosjean koji se u drugom dijelu prošle sezone pokazao kao izuzetno brz vozač. Momčad koja je bila u velikim financijskim problemima je uzela usluge brzog, ali pomalo i suludog, Pastora Maldonada koji je se sobom donio i pune vreće sponzorskog novca PDVSA, venecuelanske naftne kompanije. Kao i druge Renaultove momčadi, i Lotus je imao velikih problema na testiranjima, a kako su propustili i prva testiranja u Jerezu, uspjeli su odraditi samo trećinu planirane kilometraže prije Australije. Novi bolid izgleda brz, ali hoće li vidjeti i crno-bijelu zastavu na cilju?

 

McLaren2

MCLAREN

#20 Kevin Magnussen, #22 Jenson Button

Po prvi put od 1980. godine, McLaren nije osvojio niti jedno jedino postolje! Zvono za uzbunu se upalilo pa se u McLaren grupu, kao predsjednik, vratio Ron Dennis, čovjek koji ih je vodio do najvećih uspjeha. Prvi korak mu je bio smjena Martina Witmarsha, i dovođenje Erica Boulliera iz Lotusa. Što se tiče vozačke postave, zahvalili su se Meksikancu Sergiu Perezu nakon samo jedne sezone, a na njegovo mjesto je doveden rookie Kevin Magnussen za kojeg smatraju da je spreman za velike stvari.

McLaren još ovu godinu pokreću Mercedesovi motori, ali kao suradnja dolazi kraju, u Wokingu ne računaju na preveliku podršku iz Njemačke. McLaren će tako ovu godinu provesti više u pripremama za iduću kada im dolaze Hodnini motori, a već se šuška da bi mogli privući Fernanda Alonsa ili Lewisa Hamiltona, a navodno bi i veliki Ross Brawn mogao ojačati tehnički dio ekipe.

 

ForceIndia2

FORCE INDIA

#11 Sergio Perez, #27 Nico Hulkenberg

Force India je uvijek bila „best of the rest“, ali ove godine mogli bi napraviti dodatan korak naprijed, pogotovo u prvim utrkama. Indijci izgledaju u odličnoj formi, imaju pouzdan Mercedesov motor, i najuzbudljiviju mladu vozačku postavu. Nevjerojatno je da su Ferrari, McLaren, Red Bull i Lotus propustili fenomenalnog Njemca Nica Hulkenberga, koji bi u pravom bolidu bez problema bio u borbi za naslov prvaka. Sergio Perez je pokazao talent u Sauberu, da bi nakon samo godinu dana u McLarenu dobio pedalu – na sreću Vijaya Mallyje, vlasnika Force Indie. Nakon niza godina pri vrhu, Mallyja želi vidjeti Force Indiju na postoljima, pa i kao pobjednike, stoga se zahvalio Pauli Di Resti i Adrianu Sutilu. Hulkenberga, Pereza i Force Indiu će biti itekako zanimljivo gledati!

 

Sauber3

SAUBER

#21 Esteban Gutierrez, #99 Adrian Sutil

Tijekom cijele prošle godine se pisalo o financijskim problemima u koje je upao Peter Sauber, pa se spominjao čak i Sergey Sitorkin (18-godišnji Rus, potpuno nespreman za F1) i ruski investitori. Razočarani Nico Hulkenberg, koji je puno očekivao kada je prešao u švicarsku momčad, se nakon samo godine dana vratio u Force Indiju, a njegovo mjesto zauzeo je Adrian Sutil koji je, osim iskustva, donio i nešto sponzorskih novaca. Telmexovi meksički novci, ali i napredak u drugom dijelu sezone, su ostavili mladog Estebana Gutierreza u Sauberu, ali ovo mu je posljednja šansa, ne samo za ostanak u Sauberu, nego i svijetu Formule 1. Bit će uspjeh ako Sauber ponovi i prošlogodišnje rezultate, što će biti jako teško jer više nemaju vozača kalibra Hulkenberga.

 

str2

TORO ROSSO

#25 Jean Eric Vergne, #26 Daniil Kvyat

Franz Tost, voditelj Scuderie Toro Rosso, vjerojatno u ovom trenutku lupa glavom u zid zbog odluke da za ovu sezonu zamjeni Ferrarijeve motore Renaultovim. Ipak, unatoč svim problemima s motorom, Toro Rosso izgleda bolje od svoje sestrinske momčadi Red Bulla, pa će biti zanimljivo gledati prvu utrku u Australiji. Daniela Ricciarda je ugrabio Red Bull, a razočarani Jean Eric Vergne, koji je također bio u igri za mjesto u Red Bullu, je dobio još jednu priliku za dokazivanjem. Red Bull nema milosti prema svojim prospektima, pa ne bi bilo čudno da nesretni Vergne bude zamjenjen nekim novim talentom na polovici sezone. Iako se očekivali da će Riccardovo  mjesto zauzeti perspektivni Portugalac Antonio Felix da Costa, priliku je dobio mladi Rus Daniil Kvyat, koji je momčad oduševio na testu mladih vozača.

 

Williams

WILLIAMS

#19 Felipe Massa, #77 Valtteri Bottas

Je li legendarna momčad Franka Williamsa na putu povratka? Nekada su dominirali svijetom F1, da bi posljednjih godina pali jako nisko, ali ako je suditi po testiranjima Williams bi ove godine mogao biti veliko iznenađenje. Odluka kojom se prelazi na Mercedesove motore se pokazala kao pun pogodak, napravljen je jako dobar bolid, i momčad koju danas vodi Frankova kćer Claire, ima velika očekivanja. Iz Ferrarija je doveden simpatični Brazilac Felipe Massa, na mjesto odbjeglog Maldonada, a drugi vozač je ostao perspektivni mladi Finac Valtteri Bottas. Ojačan je i tehnički dio ekipe, a starije ljubitelje Formule 1 sigurno će oduševiti povratak Martinija kao sponzora u F1. Nemojte se iznenaditi ako u utrkama Williams bude pri samom vrhu, ako ne i na samom vrhu!

 

Marussia

MARUSSIA

#4 Max Chilton, #17 Jules Bianchi

Momčad koja je tri godine bila na samom začelju, konačno je prošle godine uspjela preskočiti Caterham koji je u svijet F1 zakoračio kada i rusko/engleska momčad. U Marussiji tu ne misle stati, a konačno imaju i pravi motor – loši Cosworth je zamjenio puno jači Ferrari. Osim Ferrarijeve podrške, Marussia ima i suradnju s McLarenom, i sve osim značajnog napretka bilo bi veliko razočarenje. Testiranja su pokazala, unatoč ponekim većim i manjim problemima, da je napredak postignut, ali pitanje je hoće li biti dovoljan da se konačno uhvati i prvi bod! Marussijina perjanica je i dalje izvrsni Francuz Jules Bianchi, kojega će vjerojatno iduće sezone uhvatiti nekoja od boljih momčadi, a društvo mu ponovo čini Max Chilton, prvi rookie u povijesti koji je završio svaku utrku u sezoni.

 

Caterham

CATERHAM

#9 Marcus Ericksson, #10 Kamui Kobayashi

Caterham, tada Lotus, je 2010. ušao u svijet Formule 1 s velikim očekivanjima. Ambiciozni vlasnik Tony Fernandez nije škrtario pa je okupio dobru vozačku ekipu, kao i tehnički dio tima predvođen Mikeom Gascoyneom. Međutim, rezultati su potpuno izostali, i četiri godine kasnije saldo bodova je i dalje – 0. Fernandez više nema strpljenja, novaca se nema kao prije, te je najavio da će prodati ili ugasiti tim ako rezultat ove sezone izostane. I ove godine Caterham ima dva pay drivera, s tim da povratnik Kamui Kobayashi ima kvalitete (što je pokazao u Toyoti i Sauberu), dok rookie Marcus Ericsson nije impresionirao tijekom godina u GP2 seriji, ali je došao s novcima švedskih sponzora. Šteta za Gieda van der Gardea, koji je prošle sezone pokazao da ipak ima talenta.

 

 

banerfacebooklike

About author

Toni Čeović

Pokretač i urednik Kulta, ljubitelj filmova, obožavatelj U2 i veliki zaljubljenik u formulu 1

No comments