Priča o dobro nam poznatoj votki je počela u maloj destileriji u Rusiji
1. OSNIVAČ SMIRNOFFA JE MORAO BJEŽATI IZ RUSIJE
Pyotr Smirnov je daleke 1864. godine u Moskvi osnovao destileriju votke, a njegovi pionirski pothvati – poput oglašavanja u novinama ili filtracije ugljenom, razdvajali su ga od konkurencije pa je već do 1886. godine držao dvije trećine tržišta u Moskvi. Ujedno je Smirnoff votka bila omiljeno piće Cara koji je 1904. godine nacionalizirao rusku industriju votke pa je Pyotr Smirnov bio prisiljen prodati svoju tvrtku. Ne samo to, već je za vrijeme Oktobarske revolucije 1917. godine morao izbjeći iz države. Smirnov je u Carigradu (današnjem Istanbulu) samo tri godine kasnije ponovo osnovao svoj brend, da bi četiri godine kasnije preselio u Lwow. Svojuekspanziju počeo je otvaranjem druge destilerije u Parizu 1925. godine…
2. NAJVEĆI POTROŠAČI SU BILI SOVJETSKI VOJNICI U NJEMAČKOJ
Nakon pada Berlinskog zida njemački kancelar Helmuth Kohl i tadašnji predsjednik SSSR-a Mikhail Gorbachev su se dogovorili da njemački vojnici mogu ostati u Istočnoj Njemačkoj, te da će im plaće isplaćivati sada već ujedinjena Njemačka!? S obzirom da od Hladnog rata očigledno nije trebalo biti ništa, sovjetski vojnici doslovno nisu imali ništa za raditi, a džepovi su im bili puni tadašnjih njemačkih maraka. Sa previše slobodnog vremena i dovoljno novaca, vojnici su plaće najviše trošili na Marlboro cigarete, Levi’s jeans hlače i Smirnoff votku, i to onu proizvedenu u SAD-u! Potražnja je bila tolika da je Smirnoff slao pošiljke od 20.000 boca dnevno, a popularnost Smirnoffa među vojnicima je dovela do toga da se Smirnoff vrati na tržište Rusije početkom 90-tih.
3. RUSKA VERZIJA JE – SMIRNOV
Iako se osnivač Smirnoffa zove Smirnov, njegova votka je od počekta nosila naziv s dva slova „f“ na kraju – Smirnoff, te je s tim imenom poznata i u svijetu. Njezina ruska inačica, Smirnov, lansirana je 1991. godine kao zajednički projekt ruske Alfa grupe, i Diagea, vlasnika Smirnoff brenda. Sminrov votku je pokrenuo Boris Smirnov, potomak Pyotra Smirnova, osnivača Smirnoff votke. Nakon međusobnih tužbi, koje su rezultirale čak i zabranom prodaje Diaegovog branda na području većeg broja zemalja bivšeg Sovjetskog saveza (Zajednica nezavisnih država), ruski brand je proglašen sestrinskim proizvodom Smirnoffa.
4. SMIRNOFF JE PLATIO „ULAZ“ U JAMES BONDA
Promućkan, ne promiješan, jedne su od najpoznatijih rečenica koje izlaze iz James Bondovih usta, međutim malo je poznato da je Bondov omiljeni miks u originalu bio drukčiji. Kao što je poznato, filmski Bond je ekranizacija popularnih romana Iana Fleminga, a u njima agent 007 naručuje Vesper Martini – miksgina, votke i malog djelića bijelog vina. Smirnoff je u Dr. Nou, prvoj filmskoj ekranizaciji Jamesa Bonda vidio lijepu priliku za reklamiranje svoje votke pa je platio producentima ne samo da promoviraju njegov brand, već da i ne spominju gin. Ne treba isticati da je popularnost Smirnoffa nakon film drastično porasla!
5. VOĆNA SERIJA VOTKI OBUHVAĆA ČAK PREKO 30 RAZLIČITIH OKUSA
Votke s okusom su uvijek bile popularne a sve je počelo kada je Smirnoff odlučio proširiti ponudu svoje uspješne Smirnoff Ice Votke. Pod nazivom Smirnoff Ice Twisted prvo je izbačena votka s okusom mandarinske naranče i zelene jabuke, a uključivale su i okuse lubenice, grejpa, manga, borovnice, jagode, ananasa i maline. Raw Teas serija votki uključuje limun, breskvu, malinu i zeleni čaj okuse, a najraširenija je Twist serija koja uključuje čak 22 okusa – među njima i naranču, brusnicu, vaniliju, crnu trešnju, limetu, dinju, kokos…
No comments