Fotografi: Tomislav Imprić

0

Njegove ste slike već gledali u Eninim tekstovima, pa je red da ga i predstavimo!

 

Često radite s Enom Friedrich – možemo li je nazvati vašom muzom?

Muze su u grčkoj mitologiji bile smatrane nadahnućem za umjetnike, stoga bismo sve modele s kojima jesam i budem surađivao mogli nazvati mojom muzom, jer svaki od modela ima svoje predispozicije čime daje inspiraciju za neku određenu tematiku snimanja.

 

Jesu li vam žene omiljeni motiv?

Ne želim se ograničavati na samo jedan motiv kao omiljen. Jer ono što je meni omiljeno ne mora biti omiljeno nekome tko gleda fotografije, pa kako nebi bilo zakinutih fotografiram različite motive, prirodu, automobile, žene… ponekad i sve to u kombinaciji. Žene bih radije nazvao najizazovnijim, ali i najzahvalnijim motivom za fotografiranje. Jer za sve ostalo je potrebno samo izabrati pravi kadar i ekspoziciju, dok modelu treba znati i prenijeti što se točno želi postići, te ako je model zadovoljan onda sam i ja zadovoljan.

 

Prilično slikavate i automobile?

Za sve je kriv davni odlazak na trkaću stazu, prije nego sam uopće znao držati fotoaparat. Kako sam se počeo baviti fotografijom a i nastavio ići na razne utrke i tuning događanja, fotoaparat je postao obavezan, makar to bilo samo fotografiranje za vlastiti užitak. Zahvaljujući tome moje fotografije su objavljene i u jednom britanskom tuning magazinu, što mi je posebno zadovoljstvo.

 

U čemu je, po vama, ljepota fotografije?

Ovdje je teško dati odgovor koji nebi izgledao kao da je negdje pročitan. Po meni je ljepota u tome što nam fotografija može prikazati sve što nismo u mogućnosti vidjeti sami. Poput događaja na drugom kraju svijeta, ili da odemo u ekstreme, npr. života na dnu oceana, unutrašnjosti vulkana, površine drugog planeta… gdje nam inače nije mjesto zbog neprilagođenosti tim uvjetima. Osim toga, što bi rekli i vrapci na grani, da sačuvamo neki interesantan motiv, događaj ili bitan trenutak za uspomenu ili za buduće generacije. Usudio bih se reći da smo mi, današnja generacija, u prednosti jer možemo vidjeti fotografije od prije 100 i više godina, pošto su fotografije na papiru dugotrajnije nego digitalne fotografije.Bar zasada.

 

Što je potrebno za dobru fotografiju?

Puno loših fotografija. Sve je to „kriv“ napredak tehnologije, nije više situacija kao u doba filmova kad se imalo samo 36 snimaka, zbog čega se više pazilo da se otprve snimi kvalitetna fotografija. Danas se može „nalupat“ koliko god treba fotki s ciljem dobivanja samo jedne uspješne, i tako stalno iznova a da ne košta skoro ništa. Ne kažem da svi fotografi rade na taj način, ali ta mogućnost ipak umanjuje trud oko dobivanjadobre fotke iz prvih nekoliko pokušaja.

 

Puno se prašine nedavno diglo oko mladog fotografa Dražena Komara. Zbog čega je fotografski svijet dočekao na nož mladog 16-godišnjeg fotografa prepunog elana?

Zato jer taj elan iskorištava na potpuno krivi način. Uhvatio se odmah u koštac s vrlo teškim zadatkom, radom s modelima. Gledajući njegove fotografije vidi se da ne razumije ni osnovne probleme pri nastanku fotografije, niti kako ih riješiti. Umjesto da uči na lakšim stvarima ili bar prihvaća kritike starijih, iskusnijih fotografa, on uporno radi loše fotografije inače lijepih cura. Šteta.

 

Ali kada smo se već dotaknuli internet senzacije, mislite li da će pod navalom samoprozvanih Facebook fotografa (pri tome ne aludiramo na gosp. Komara) nestati fotografije kao umjetnosti?

Iskreno, neće. Uvijek će na sceni biti novih fotografa s talentom za snimiti dobre fotografije, uz malo truda da se nauče pravila i vježbu oni će održat ugled fotografije kao umjetnosti.

 

Koliko društvene mreže pomažu/odmažu jednom fotografu?

Ovisi o pojedincu. Meni osobno je dovoljno pratiti radove drugih fotografa, i razmišljati o tome kako bih ja snimio tu fotografiju, što pomaže. Osim toga kad vidim fotografiju na velikom ekranu, znam prepoznati gdje sam pogriješio prilikom snimanja, pa mogu funkcionirat i bez vlastite facebook stranice. Morat ću uzeti Dražena za primjer jer ne znam nikog drugog, njemu ni približno koliko bi moglo ne pomaže to što ima vlastitu stranicu kad ne želi ni čuti za komentare koji bi mu koristili da radi kvalitetnije fotografije.I fotografu i njegovim modelima mogu odmagat na način ako ih se počne vrijeđat na osnovu loših fotografija, što je negativan publicitet.

 

{gallery}Impric{/gallery}

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments

30 najboljih filmskih auto scena

Automobilske scene u filmovima su nešto što najčešće ostavlja bez daha – ovo je 30 najboljih!   SCENA BIJEGA MINI COOPERIMA Dobar posao u Italiji ...