japanskiviski

Veliki uspon japanskih viskija

0

Viskiji iz „zemlje izlazećeg sunca“ kod nas još nisu poznati, ali u svijetu napreduju strelovitom brzinom

 

Iako se proizvode već gotovo jedno stoljeće, cijeli svijet tek posljednjih godina otkriva japanski viski! Za sve fanove škotskog i irskog viskija, činjenica da i Japanci proizvode pravo muško piće će vjerojatno biti iznenađenje. Zemlja izlazećeg sunca je ipak poznatija po sakeu i soju, ali u Japanu se njihov viski ozblijno shvaća i vrlo je popularan. A koliko Japancvi misle ozbiljno najbolje govori podatak da su posljednjih godina sve najprestižnije nagrade odnjeli Škotima pred nosom!

Iako se dugo vremena u svijetu povlačila priča da se japanski viski pravi od riže, japanski je proizvod vrlo sličan svom škotskom rođaku i pravi se od sladnog ječama, vode i kvasca. Okus je nježan, rafiniran i kompleksan, a za razliku od škotskih viskija, „Japanci“ su slađi i lakši, pa će stručnjaci reći da po pitkosti podsjećaju na irski viski. Razlog slatkoći i blagosti japanskog whiskeya, kako govori i direktor Suntoryja Mike Miyamoto, je u činjenici da Japanci baš najbolje i ne podnose alkohol! Stoga su njhovi viskiji blaži, pa ih Japanci vole više nego svjetski poznate Irce i Škote.

Upravo je Suntory, tvrtka koja je nedavno proslavila svoj 90. rođendan, začetnik proizvodnje japanskog viskija. U ranim godinama 20. stoljeća, vinar Torii Shinjiro je odlučio da će svoj posao proširiti posao na wiski. Nakon što je Masataka Taketsuru posjetio Škotsku, i naučio cijeli proces preoizvodnje, Shinjiro ga je zapsolio da mu pomogne u izgradnji Yamazaki destilerije. Od 1923. godine do danas, Suntory proizvodi više vrsta viskija, a najpoznatiji su Yamazaki, Hibki i Hakashu.

Suntory ima veliku konkurenciju u Nikka Whisky, tvrtki koju je osnovao upravo Taketsuru (nakon što je odradio ugovor sa Shinjirom,) a danas su poznati po Taketsuru Pure Malt, koji se proizvodi visoko u planinama Sendaia, i Yoichi Single Malt, proizvod Yoichi destilerije iz Hokkaidoa. Oba viskija su prepoznatljiva po tragovima treseta, začina, kave i dima u svom okusu, ali i dalje imaju pitkivost karakterističnu za japanske viskije.

Izuzetno je velika potražnja na aukcijama za preostalih osam boca Karuizawa viskija prozvedenog davne 1960., s cijenom od deset tisuća funti za bocu. Riječ je o najstarijem buteljiranom japanskom viskiju, koji možda ne bi ugledao svjetlo dana da viski uvoznici Number One Drinks Company nisu kupili preostale zalihe iz Karuizawe nakon što se ova mala destilerija na otoku Honshu zatvorila 2000. godine. Obožavan je zbog gustog okusa suhih šljiva i kore drveta, te neočekivanog okusa eukaliptusa i latica bijele ruže. Znalci njegov okus opisuju jednom riječju – fascinantna!

Proizvodnja japanskog viskija ugrubo prati način proizvodnje škotrskog viskija, ali za razliku od škota Japanci nikada ne mješaju viskije iz različitih destilerija kako bi dobili nove okuse. Međutim, korištenjem različitog vrsta drva, dobijaju se i radikalno drukčiji okusi. Važan faktor u proizvodnji japanskih viskija je japanska Mizuanara hrastovina koja viskijima daje specifičan okus, a korsite se i Bijeli američki hrast, kao i španjolska hrastovina. A kako su Japanci posvećeni detaljima, tako se pazi čak i na kvalitetu vode koja se koristi za proizvodnju, pa čak i na ledene kocke s kojima se servira njihov viski!

Omiljeno mjesto za ispijanje njihova viskija su u Japanu izakaya barovi. Japanska verzija irskih pubova, nudi jednostavnu hranu i pića za ljude koji se jednostavno žele družiti, jer njihovi viskiji, kako sami ističu, i jesu za ispijanje u dobrom društvu.

Japanski viskiji definitivno jesu otkriće, ili bi se moglo reći da jesu „in“, a stručnjaci su složni – kada ih jednom probate, tražit ćete ih u svakom mjestu u koje izađete. U Hrvatskoj će to ipak biti malo teže…

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments