Top Gear: 5 stvari koje biste trebali znati

1

Hrvatska televizija od nedavno je počela s prikazivanjem i starih epizoda najpopularnijeg showa o automobilima

 

1. TOP GEAR JE BROJ 1 EMISIJA O AUTOMOBILIMA NA SVIJETU

Hrvatska je, nakon što se konačno prije par mjeseci našao netko pametan i na hrvatskim televizijama, tek jedna od 170 zemalja svijeta u kojima se prikazuje Top Gear. Procjenjuje se da tjedno ovaj show pogleda nevjerojatnih 350 milijuna gledatelja a preko torrenata se pojedine epizode skinu i do 300.000 puta tjedno.

Osim originalne britanske verzije, svoje verzije Top Geara imaju i SAD, Australija, Rusija i Južna Koreja.

Velika je zainteresiranost je i za sudjelovanje u emisiji, da bi bili na snimanju epizode u Top Gearovom hangaru morate biti naoružani velikim strpljenjem jer je lista čekanja i do dvije godine! Iako su većina gledatelja Top Geara muškarci u publici je uvijek jednak odnos muškaraca i žena a svi, zbog ponekad uvredljivih izraza, moraju biti punoljetni.

 

2. TOP GEAR NIJE UVIJEK BIO TAKO ZABAVAN

Točnije rečeno, bio je standardan show o automobilima koji je 1977. godine počeo s prikazivanjem na BBC-u. Kroz 30 minuta, koliko je trajala svaka epizoda, gledatelje su vodili William Woollard, Angela Rippon, Noel Edmonds i Jeremy Clarkson koji je show doveo do najveće gledanosti. Unatoč dobrim rezultatima BBC je 2001. godine ukinuo show ali se Clarkson izborio za novi start, ovaj put u drugom formatu. Show je imao publiku u studiju, dva suvoditelja, Richard Hammonda i Jason Dawea kojega je nakon godinu dana zamjenio James May. Top Gear je dobio veliku količinu humora, lude zadatke koje su voditelji trebali izvršavati, popularnog test vozača Stiga, poznate goste za volanom običnih automobila, „Cool zid“, a svaka epizoda je produžena na 60 minuta.

 

3. KOMENTARI U EMISIJI SU ČESTO VRLO KONTROVERZNI

Jeremy Clarkson, voditelj Top Geara, ima veliki broj fanova upravo zbog britkog jezika. U jednoj epizodi, Toyotu Corollu, tada najprodavaniji automobil u Engleskoj, je nazvao dosadnom i bezveznom zbog čega je Toyota zabranila ekipi Top Geara daljnje testiranje njihovih automobila. Hyundai se pobuni nakon Clarskonove izjave da je osoblje na štandu Hyundaia na Birmingham Auto Showu jelo pse a da je dizajner Hyundaia XG izgleda pojeo španijela. U parlamentu Malezije se o Clarksonu raspravljalo nakon što je za njihov nacionalni automobil Perodua Kelisa rekao da je najgori automobil na svijetu, da ima ime kao nekakva bolest te da izgleda kao da su ga radili ljudi iz džungle koji umjesto cipela nose lišće.

Redovne su i pritužbe Muslimana, Meksikanaca, pojedinih vlasnika automobila koji se ismije u showu, raznih udruga homoseksualaca a jednom je netko imao pritužbu da je u publici bio čovjek koji je sličio na Isusa!

 

4. O STIGU SE NE ZNA BAŠ NIŠTA

Stig, vozač nadljudskih sposobnosti o kojem se baš ništa ne zna, je postao zaštitni znak emisije. Osmislio ga je Clarkson, uz pomoć producenta emisije Wilmana. Clarkson je htio profesionalnog vozača u emisiji ali su imali problem naći nekoga tko je ujedno i odličan govornih pred kamerama. Tada se Clarkson zapitao, zašto bi uopće trebao i govoriti, i legendarni vozač u vozačkom odjelu i kacigi je rođen. Ime Stig je došlo iz srednje škole u kojoj su Clarkson i Wilman zajedno išli i u kojoj se svakog novog učenika zvalo – Stig

Do sada su bila tri Stiga, prvi Black Stig je „poginuo“ u prvoj epizodi treće sezone a nasljedio ga je bijeli Stig koji je potrajao do 15. sezone. Od tada pa do danas treći Stig sudjeluje u emisiji.

Identitet Stiga se drži u potpunoj tajnosti a sam Stig je u par rijetkih intervjua rekao da ni sam ne zna tko je jer su mu producenti emisije isprali mozak. Naknadno se saznalo da je prvi Stig bio Perry McCarthy a drugi Ben Collins.

 

5. RICHARD HAMMOND JE ZAMALO POGINUO NA SNIMANJU

Na snimanju emisije u rujnu 2006. godine u RAF-ovoj bazi Elvington zamalo je život izgubio popularni suvoditelj Richard Hrčak Hammond. U sedmom, posljednjem jurišu, Hammond je bio za volanom dragstera Vampire jureći brzinom od 463 km/h kada mu je puknula prednja desna guma. Prema kasnijem izvještaju, Hammond je u tim trenucima pokazao nevjerojatne instikte trkaćeg vozača, isključivši mlazni motor i dovod goriva te izbacivši padobran za usporavanje. Na njegovu nesreću padobran se zakačio za travu a dragster se počeo prevrtati, konačno se zaustavivši 100 metara dalje. Hammondova kaciga je ispala, usta su mu se napunila zemljom a oko mu je bilo teško ozljeđeno a dragster je bio doslovno zgužvan. Istraživanje nesreće je pokazalo da je Hammonda spasio upravo njegov nizak rast, te da bi nekome višemu dragster pri onakvoj nesreći zasigurno otkinuo glavu.

U prvoj epizodi 2007. godine Hammond se vratio u show uz doček pravog heroja, koji je uključivao i plesačice te vatromet.

 

 

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

1 comment

Post a new comment

Najbolje akrobacije Ken Blocka

Akrobacije koje automobilom radi ovaj Amerikanac su jedne od najvećih YouTube senzacija   Ono što Ken Block može napraviti sa svojim automobilom mi, obični smtrnici, ...