Što trebate znati o kremama za sunčanje

0

Kreme za sunčanje neće djelovati ako ih ne koristite pravilno

 

„Oblačno vrijeme ne znači da je opasnost prošla. Samo zato što ne možete vidjeti (ili osjetiti toplinu sunca) ne znači da se ne radi štetu“

 

Prva je i najveća pogreška uopće ne koristiti kremu za sunčanje. Znamo da previše vremena na suncu može povećati rizik od raka kože i njezino prerano starenje. No čak i oni s najboljim namjerama mogu pogriješiti kada je u pitanju zaštita od sunca, a te će pogreške skupo platiti naša koža Huffington Post konzultirao je dr. Davida J. Leffella, profesora dermatologije i kirurgije na Yaleu i dr. Lisu Garner, dermatologinju iz Teksasa. Evo sedam najčešćih pogrešaka.

 

KORISTITE ISTO PAKIRANJE PROTEKLA TRI LJETA

Kad je u pitanju zaštita od sunca, datum isteka je doista važan. ‘Aktivni sastojci krema za sunčanje nestaju tijekom vremena, što znači da zaštita neće biti učinkovita’, kaže Garner. Otvorena bočica vjerojatno znači da je sadržaj kontaminiran klicama tijekom vremena te da konzervansi više nisu djelotvorni. ‘Izloženost visokim temperaturama može ugroziti učinkovitost zaštite’, kaže Leffell.

 

KORISTITE MALE KOLIČINE KREME

Kad je u pitanju zaštita od sunca, manje nije više. No u stvarnom svijetu mnogi od nas ne koriste dovoljne količine pa nije iskorišten puni zaštitni potencijal. Klasično je pravilo ono da je potrebna količina kreme koja stane u čašicu za žesticu kako bi se pokrilo cijelo tijelo.

 

ZAŠTITU NANOSITE NA POČETKU DANA – I ZABORAVITE NAKON TOGA

‘Ako ste na suncu, krema za sunčanje učinkovita je najviše dva sata’, kaže Garner. Koža doslovce koristi aktivni sastojak u losionu tijekom vremena. Znojenje i kupanje uzrokuje da učinkovitost kreme popušta još brže pa razmislite da u takvim uvjetima nanovo nanosite kremu svaki sat. Također, ne jurite u more čim ste nanijeli kremu: koži treba nekoliko minuta da je upije.

 

RAČUNATE DA JE KREMA VODOOTPORNA

Ne postoji ‘vodootporna’ krema za sunčanje. Nedavnim je promjenama koje je donio američki regulator naloženo da se na pakiranjima ne smiju koristiti oznake ‘waterproof’, ‘sweat-proof ili ‘sunblock’. Umjesto toga, na temelju ispitivanja, proizvođač smije tvrditi da je krema ‘otporna na vodu’ 40 ili 80 minuta. Nakon toga? Ponovo, ponovo, ponovo.

 

KORISTITE KREMU ZA SUNČANJE SAMO ZA SUNČANIH DANA

Oblačno vrijeme ne znači da je opasnost prošla. Samo zato što ne možete vidjeti (ili osjetiti toplinu sunca) ne znači da se ne radi štetu. ‘UV prodire kroz maglu i oblake pa lako možete dobiti opekline’, kaže Leffell. ‘UV zračenje je nevidljivo: ne možete ga osjetiti, okusiti, čuti, vidjeti.’ UVA zrake koje dublje prodiru u kožu i krivac su za starenje kože, mogu prodrijeti do kože čak i kroz guste oblake i, naravno, staklo.

 

BACATE NOVCE NA VIŠI FAKTOR

Mnogi dermatolozi savjetuju da je minimum SPF-a koje trebate koristiti 30. No to ne znači da SPF 60 nudi dvostruku zaštitu ili da traje dvostruko dulje. ‘SPF 30, kada se primjenjuje u odgovarajućim količinama, blokirat će se oko 96 posto opeklina koje uzrokuju UVB-zrake od sunca’, kaže Garner. Iznad toga primijetit ćete vrlo malu razliku (oko 98 posto zaštite sa SPF-om 50 i 99 posto sa SPF-om 75). Ne postoji način da se kremom za sunčanje blokira sto posto sunčevih zraka. Ako se tako osjećate sigurnije, nabavite kremu s višim SPF-om. Ali nemojte zaboraviti da ćete i takve kreme morati nanositi ponovno.

 

RAČUNATE SAMO NA ZAŠTITNU KREMU

Krema za sunčanje ne bi smjela biti jedina obrana od sunčevih zraka. ‘Krema za sunčanje ne štiti od sunca u potpunosti’, tvrdi Garner i savjetuje da nosite šešir, sunčane naočale i zaštitnu odjeću te izbjegavate sunce za vrijeme najintenzivnijih sati.

‘I izbjegavanje opeklina ne znači da ste pravilno zaštitili svoju kožu. Kada potamnite, oštetili ste kožu.’

 

 

Preuzeto s cosmopolitan.hr!

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments

Vježbe koje sagorijevaju kalorije

Ukoliko ste od onih kojima je potrebno sagorijevanje kalorija i masnih naslaga predstavljamo vam visoko intenzivni trening pomoću kojih će se kalorije i masne naslage ...