Recenzija: Poltergeist

0

Legendarni horror je dobio remake za kojeg nije bi nilo potrebe da bude snimljen

4.1

Redatelj: Gill Kenan, Uloge: Sam Rockwell, Rosemarie DeWitt, Saxon Sharbino, Kyle Catlett, Kennedi Clements, Jared Harris, Jane Adams, Premijera: 21. svibanj 2015.

Remakeovi filmova rijetko uspiju, a ako uspiju riječ je o remakeu nekog i ne baš toliko poznatog i uspješnog filma, koji se glumačkom ekipom i specijalnim efektima pretvori u prilično dobar film. Sa druge strane, remakeovi klasičnih filmova (u pravilu gotovo nikad) ne uspiju, ali unatoč poražavajućoj statistici remakeovi se redaju kao na traci. Prvi trailer za remake kultnog horrora Poltergeist je obećavao da bi ova priča bila iznimka, ali na našu žalost (i očekivanje) pokazalo se da je trailer jedno a cjelovečernji film nešto drugo.

Film, baš kao i original, prati obitelj koja preseljava u predgrađe, u novu kuću za koju će se ispostaviti da je izgrađena na starom groblju. Eric Bowen (Sam Rockwell) je nedavno ostao bez posla jer je proglašen tehnološkim viškom dok je Amy Bowen (Rosemary DeWitt) spisateljica čija knjiga se i ne prodaje dobro pa su kuću u centru morali zamijeniti jeftinijom u predgrađu u kojem useljavaju sa svoje troje djece – teenagerkom Kendrom (Saxon Sharbino), Griffinom (Kyle Catlett) koji se boji vlastite sjene, te malenom Madison (Kennedi Clements). Upravo će se Madison prva početi ponašati čudno, pričajući s „nevidljivim prijateljima“, što će primijetiti Griffin na čija upozorenja nitko neće reagirati, sve do jedne večeri kada Madison bude uvučena u drugu dimenziju, a kuću počnu opsjedati bučni poltergeisti.

Original iz 1982. godine koji je bio rezultat odlične suradnje redatelja Tobe Hoppera i scenarista Stevena Spielberga (za kojeg mnogi tvrde da je on u stvarnosti i režirao film) je kultni horror koji se redovno nalazi na listama najboljih horror filmova svih vremena. Poltergeist je ne samo obilježio 80-te, nego je i osim što je stvarno bio dobar film u to vrijeme bio nešto novo – originalno. Baš zbog toga što je u današnje vrijeme tržište prenatrpano horrorima, pogotovo onim s zlim duhovima, postavilo pitanje – je li uopće bilo potrebno praviti remake? Nažalost, producenti su zaključili da jest, imajući na umu samo zelene novčanice.

Objavljeni traileri su nam dali lažnu nadu, ali se vrlo brzo nakon što je počeo film pokazalo da će sve biti samo još jedna prazna priča koja nema niti malo one originalne atmosfere. Da, priča prati (većinom) priču originala i to je to. Originalan film je imao dužu uvodnu priču, kojoj je možda u početku nedostajalo akcije, ali je stvarala atmosferu zbog koje smo drugi dio film doživjeli puno jače. Sa druge strane, priča se u novom Poltergeistu puno brže razvija, i iako nam nudi nekoliko odličnih trenutaka zbog kojih ćemo skočiti u stolici, brzo prelazi u iritaciju i iščekivanje kraja. Tom osjećaju prije svega pridonosi jako loš CGI koji izgleda prilično amaterski, pa Poltergeist ostavlja dojam horrora b kategorije.

Atmosferi filma sigurno ne pomažu niti loše glumačke izvedbe, koje su toliko neuvjerljive da se nikako ne možemo uživjeti u film i početi se suosjećati (što bi odličan horror napravio), osim sa dvoje najmlađih – malena Clements je iznenađujuće dobra kao Madison koja se nalazi u centru svega, te posebno Catlett u ulozi čudnog dječarca koji je isprepadan svim i svačim. Prolaznu ocjenu može dobiti još jedino Jared Harris kao spiritualni medij i istraživač paranormalnog Carrigan Burke koji je modernija verzija originala, pa je tako muškarac koji ima i svoj – reality show.

Dakle, film koji ima loše glumce, koji je samo original pokušao ušminkati i prilagoditi modernom dobu (dronovi, reality show, brža radnja) i kojemu kronično fali napetosti je unaprijed bio osuđen na neuspjeh. Svi oni koji nisu gledali original (zar ima takvih?) još bi i mogli izaći donekle zadovoljni, ali svim ostalima toplo preporučujemo da ne oskrvnu uspomenu na klasik.

About author

Toni Čeović

Pokretač i urednik Kulta, ljubitelj filmova, obožavatelj U2 i veliki zaljubljenik u formulu 1