NASCAR: 5 stvar koje biste trebali znati

0

NASCAR je daleko više od trosatnih utrka u kojima se vozači neprestano vrte u krug

 

1. ZA NASTANAK NASCARA SU ZASLUŽNI KRIJUMČARI

Zanimljivo je da NASCAR svoje korjene vuče u krijumčarenju alkohola. U doba prohibicije krijumčarenje alkohola je bio unosan, ali i opasan posao. Krijumčari su trebali male, ali brze automobile kako bi po potrebi pobjegli policiji. Kako ne bi izazivali sumnju, kupovali bi uobičajene manje automobile koje bi nakon toga modificirali boljim motorima i opremom. Uskoro su krijumčari počeli organizirati ilegalne utrke kako bi usporedili svoje automobile, i vdjeli tko je najbolje modificirao svog limenog ljubimca. Utrke su brzo postale popularne pa je krajem 1948. godine osnovan i NASCAR, odnosno NCSSC kako se tada zvao. Prva utrka je održana 19. lipnja iduće godine u Charlottei. Pred 23.000 gledatelja pobjedo je Jim Roper.

 

2. NASCAR AUTOMOBILI SU NEVJEROJATNO JEDNOSTAVNI

Kako je u jednoj epizodi Top Geara Jeremy Clarkson rekao – ako je Formula 1 Stradivarijeva violina, NASCAR je udaranje drvenim vilicama po loncima. Dok je Formula 1 tehnološki savršen sport, u kojem se svaka sitnica želi napraviti savršenom, u NASCAR-u se sve gleda pojednostavniti. Iako zvuči nevjerojatno, automobili nemaju čak niti brzinometar, kao ni indikatore količine goriva! Dok se u skupocjenim boksovima Formule 1 može vidjeti sve, od pritiska u gumama do broja okretaja, u NASCARU vozač sam mora prenositi svoje osjećaje vožnje jer nema niti displaya koji bi mu te podatke pokazivao. Međutim, zbog svega toga natjecanje u NASCAR-u, za razliku od F1 nije skupo. Automobil košta manje od 100.000 $.

 

3. OPASAN SPORT ČESTO UBIRE ŽRTVE

NASCAR je, zbog činjenice da 43 automobila jure brzinom od preko 300 km/h najčešće centimetrima udaljeni jedni od drugih, izuzetno opasan sport, a sudari su sastavni dio svake utrke. Koliko god to morbidno zvučalo, veliki dio fanova će reći da im je NASCAR pravi muški sport upravo zbog sudara, najčešće masovnih. Ali ovaj opasan sport je od početka odnio čak 26 života, odnosno duplo više ako se računaju i prateće serije. Larry Mann je prvi poginuo 1952. godine, a posljednji koji je život izgubio na NASCAR utrci je Dale Earnhardt 2001. godine. Dale Earnhardt je bo velikan NASCARA, ekvivalent Ayrtonu Senni u Formuli 1 koji je također tragično izgubio život. NASCAR je često kritiziran da se o sigurnosti vozača brine samo nakon nesreća, pa su tako nakon pogibije Earnhardta uvedene sigurnosne barijere i HANS zaštita za vrat.

 

4. NAKON NFL-A NASCAR JE NAJGLEDANIJI SPORT U SAD-U

U SAD-u je samo NFL popularniji od NASCARA. Čak 75 milijuna fanova prati utrke koje mi Europljani smatramo samo dosadnim vrtenjem u krug. Kako utrke traju po tri sata, za vrijeme utrke, ali i cijelog vikenda, se jako puno troši na hranu i pića, ali i suvenire. Čak tri milijarde dolara potroši se na licencirane proizvode od zastavica do kapa. NASCAR izuzetno puno vodi računa o svojim fanovima pa se fanovi čak mogu družiti sa vozačima. Sve to NASCAR čini pravim obiteljskim sportom, a to su namirisale i velike korporacije. Od svih sportova u SAD-u s liste 500 najbogatijih tvrtki u SAD-u njveći broj njih sponzorira upravo NASCAR i njegove timove i vozače.

 

5. NASCAR SE ŠIRI NA CIJELI SVIJET

Iakoj preko 90% vozača dolazi iz SAD-a, a sve se utrke događaju na području te države NASCAR je sve popularniji u svijetu. NASCAR veliki dio popularnosti van granica SAD-a može zahvaliti Juanu Pablu Montoyi koji je svijet Formule 1 zamjenio NASCAR utrkama, pa se danas trosatno vrtenje u krug može gledati u čak 150 država svijeta! Utrke pratećih serija se održavaju i u Meksiku i Kanadi, a planira se širenje i na Japan. 2006. godine, po prvi put se kao proizvođač automobila priključio i netko van granica SAD-a, Toyota je čak ostvarila i pobjede, a u skorašnjoj budućnosti trebala bi se priključiti i Honda.

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments

Concordov atraktivni C1 Chronograph

Švicarski proizvođač je predstavio još jedan atraktivni sat iz svoje kolekcije   „47 mm kućište je napravljeno od titana i presvučeno PVD-om, a u njemu ...