Najopasnije zrakoplovne kompanije

0

Letjeti zrakoplovom je manje opasno od vožnje automobilom, ali kod nekih zrakoplovnih kompanija to baš i nije tako


„Pregledom crnih kutija otkrilo se da je nesreća uzrokovana umorom pilota koji se noć prije leta zabavljao u hotelskoj sobi sa stjuardesama!“


Garuda

Garuda Airlines

Indonezijski nacionalni prijevoznik je bio toliko loš da mu je EU 2007. godine zabranio letove na svoje područje. Ipak, u međuvremenu je zabrana skinuta a Garuda Airlines je čak dobila nagradu za najveći napredak u kvaliteti. Crna statistika ipak ostaje, četiri pada zrakoplova u kojima je poginula 431 osoba, a najviše se pamti pad is 1997. godine kada je u šumama Indonezije pao zrakoplov sa 234 osobe.

Padova: 4; Poginulih: 431


thai

Thai Airways

Ove godine Thai Airways slavi 50 godina postojanja a tijekom svog postojanja dobijali su čak i nagrade za najbolje kabinsko osoblje i najbolju zrakoplovnu kompaniju u svijetu! Prije četiri godine bili su nominirani za najbolju zrakoplovnu kompaniju u svijetu a Svijetska medicinska organizacija ih je čak proglasila i kompanijom sa najboljom higijenom na letovima! Ipak, sredinom 80-tih i tijekom 90-tih zrakoplovi su padali sa neba poput ptica sa pričjom gripom. U najgoroj nesreći kompanije, u padu kod Kathmandua poginulo je 113 osoba.

Padova: 4; Poginulih: 352


avianca

Avianca

Život u Južnoj Americi je opasan sam po sebi a pogotovo ako letite Aviancom koja vam je vjerojatno ostala u sjećanju po padu u Madridu u kojem je poginulo svih 181 putnika i članova posade. Sama Avianca postoji još od samih početaka zrakoplovstva, i osnovana je 1919. godine. U svojoj floti ima najmodernije zrakoplove od svih zrakoplovnih kompanija u Južnoj Americi, međutim upravo je Avianca često bila na meti kolumbijskih trgovaca droge što je dovelo i do većeg broja incidenata.

Padova: 4; Poginulih: 500


Pakistan-International-Airlines

Pakistan International Airlines

Iako se Pakistan ne može ubrojati u najnaprednije zemlje u svijetu njihova se zrakoplovna kompanija PIA od samih početaka trudila pratiti svijetske standrade i dugo vremena su bili najnapredniji azijski prijevoznik. Ipak, zbog nekih drugih razloga poput nepristupačnih terena i loše obuke pilota incidenti su se događali a najsmrtonosnija nesreća dogodila se 1992. godine kada je zbog loše vidljivosti pao zrakoplov sa 167 putnika.

Padova: 5; Poginulih: 440


Egyptair

Egyptair

Najveća kompanija sa područja Afrike leti na 70 svijetskih destinacija godišnje prevozeći 10 milijuna putnika. Od sredine 70-tih počela je serija incidenata uzrokovanih što terorizmom, što greškama pilota. Najveća tragedija dogodila se nad Atlatnskim oceanom kada je poginulo 217 putnika a kasnijim pregledom crnih kutija otkrilo se da je nesreća uzrokovana umorom pilota koji se noć prije leta zabavljao u hotelskoj sobi sa stjuardesama!

Padova: 4; Poginulih: 402


Kenya-Airways

Kenya Airways

Kompanija je osnovana 1977. godine uslijed povećanih zahtjeva kenijskog turizma. Do danas su se dogodile „samo“ dvije nesreće, međutim statistika je alarmantna ukoliko se u obzir uzme mali broj godišnjih letova. Prije 11 godina zrakoplov Kenya Airlinesa sa 169 putnika je pao u Atlantski ocean, a 2007. padom u močvaru poginulo je 114 putnika. Oba incidenta dogodila su se tijekom noćnih letova!

Padova: 2; Poginulih: 283


Philippine-Airlines

Philippine Airlines

U svojih 70 godina postojanja prijevoznik iz Filipina je imao čak šest nesreća ali vrlo lako su, da nije bilo terorista, mogli biti najsigurnija kompanija. Samo tijekom 70-tih su njihovi letovi tri puta bili razneseni bombom a jednom oteti. Sreća u nesreći je da je unatoč velikom broju nesreća relativno mali broj poginulih – njihova najsmrtonosnija nesreća, kada se zrakoplov usljed eksplozije bombe postavljene u wc-u raspao u zraku, odnjela je 36 života.

Padova: 6; Poginulih: 107


Iran-Air-1024x615

Iran Air

Do revolucije 1979. godine Iran Air je bio nacionalni prijevoznik ali su nakon toga stvari krenule nizbrdo. Letovi za većinu međunarodnih destinacija su počeli otpadati a prošle godine zabranjeni su im letovi i za EU. U posljednjih 10 godina Iran Air je „upisao“ tri pada, od čega je jedan bio bez smrtonosnih posljedica, a najpoznatija nesreća dogodila se 1988. godine kada je zrakoplov sa 300 putnika oboren „greškom“ projektilom sa američkog broga u Perzijskom zaljevu.

Padova: 5; Poginulih: 708


China-Airlines

China Airlines

Kineski nacionalni prijevoznik je u stvari smješten u Tajvanu i njegova prosječna starost zrakolova je samo sedam godina. A za sve je „zaslužan“ pad iz 2002. godine kada je stariji zrakoplov Boeing 747 na letu Taiwan – Hong Kong pao sa 225 putnika. Nakon nesreće, za koju je okrivljena stara tehnika, China Airlines se riješio starih zrakoplova međutim počela se događati druga vrsta incidenata, srećom bez smrtnih posljedica. Naime, piloti zrakoplova često „zaborave“ komunicirati sa kontrolama leta pa se dogodi da nenajavljeni uljeću u zračne prostore, redovno alarmirajući protuzračnu obranu koja šalje zrakoplove u presretanje, kao što se dogodilo prošle godine u Češkoj.

Padova: 6; Poginulih: 763


cubana

Cubana Airlines

Cubana Airlines, osnovana 1929. godine, je jedan od prvih zrakoplovnih prijevoznika a današnja flota sastoji se od prastarih Antonova i Ilyushina proizvedenih još u doba Crvene zavjese pa stoga i ne treba čuditi veliki broj nesreća. Kubanska vlada je inicirala program zamjene zastarjelih zrakoplova i unatoč tome što se posljednja nesreća dogodila prije 12 godina trebalo bi dobro promisliti o letu sa ovim prijevoznikom.

Padova: 8; Poginulih: 404

 

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments

Muškarci i kreme za sunčanje

Zašto će muškarci radije izgorjeti nego se namazati kremom za sunčanje   „Pravi mužjak s reputacijom, ne smije se u javnosti solo packati, jer je ...