Najopasnije ceste na svijetu

0

Donosimo vam 13 najopasnijih cesta kojima bi se uputili samo najveći avanturisti i najbolji vozači

 

„Kao i kod drugih opasnih cesta u Južnoj Americi, i Vulkanska cesta prolazi na velikoj visini, a prate je velike i opasne padine“

  

deathroad

CESTA SMRTI

Bolivija

North Youngas Road, poznatija i kao cesta smrti, je 69 kilometara duga dionica između La Paza i amazonske regije a poznata nam je i kao cesta koju gledamu u Kraljevi leda: Smrtonosne ceste. Poznata je i po svojoj iznimnoj opasnosti jer zaštitinih ograda jednostavno nema, a na mjestima su padine visoke i do 600 metara! Dodajte još tome i da je put vrlo uzak i dobili ste, prema Inter-American Development Bank, najopasniju cestu na svijetu! Iako je u međuvremenu otvorena modernija i sigurnija dionica, sve veći broj avanturista dolazi isprobati vožnju ovom cestom smrti pa godišnje još uvijek pogine 300 vozača.

 

guoliang tunnel road china

GUOLIANG TUNEL

Kina

Smještena je na području Taihang planina u Hunan regiji, i predstavlja jedinstvenu kombinaciju tunela i ceste. Ovu dionicu, dugu 1.200 metara izgradili su lokalni mještani i trebalo im je punih pet godina da probiju cestu i tunel četiri metra širine i pet metara visine. Veliki broj radnika (ako ih tako možemo nazvati, pošto nitko od njih nije imao takvog iskustva) je poginuo probijajući tunel i cestu, ali su se pogibije nastavile i nakon puštanja u promet 1. svibnja 1977. godine. 

 

arica

RUTA 5: ARICA – IQUIQUE

Čile

Ruta 5, koja povezuje dva grada u Čileu predstavlja jednu od cesta s najljepšim pogledima na svijetu. Probija se kroz doline, planine, većim dijelom s pogledom na Tihi ocean. Međutim, lijepe pejsaže će svako malo prekinuti pogled na olupine automobila i drugih vozila negdje daleko u podnožju brijegova. Velika padine s neopreznom, pa čak i luđačkom, vožnjom lokalnog stanovništva čine ubojitu kombinaciju zbog čega se ova cesta nalazi visoko na listama najopasnijih cesta. 

 

sibir

SIBIRSKA CESTA DO YAKUTSKA

Rusija

Yakutsk u Sibiru je poznat kao mjesto na kojem je zabilježena najniža temperatura izvan Antartika ikada! Moskva je s Yakutskom povezana cestom, ali je za vrijeme zime, koja u Sibiru traje gotovo 10 mjeseci, gotovo nemoguće proći zbog ogromnih nanosa snijega, leda i slabe vidljivosti. Ako ste pomislili da srpanj i kolovoz donose promjenu, prevarili ste se. Kako je cesta napravljena na pokrentom tlu, nema asfalta pa topljenje leda i kasnije kiše stvaraju blato kroz koje se nemoguće probijati. Nije rijedak slučaj da na cijelom putu istovremeno bude i po stotine zastoja! A sve to iskoriste lokalni kriminalnci, poznatiji i kao blatni pirati, koji pljačkaju sve one koji zapnu u prometu!

  

tibet

AUTOCESTA SICHUAN – TIBET

Kina

U posljednjih 20 godina broj smrti u prometu se u Kini udvostručio, s 3,9 na 7,6 na 100.000 stanovnika, a veliku udio u tome sigurno ima i autocesta Sichuan – Tibet. Autocesta duga 2.412 km povezuje Chengdu u pokrajni Sichuan s Lhasom u Tibetu te prolazi kroz Ya’an, Garze i Chamdo. Kako prijelazi preko poznatih rijeka Dadu, Jinsha, Lantsang i Nujiang, te kroz netaknute šume, putnicima nudi prekrasne prizore koji ostavljaju bez daha. Međutim, autocesta se nalazi na nadmorskim visinama između 4 i 5.000 metara, te je često pogađaju lavine i odroni kamenja, što je čini i pravom smrtonosnom klopkom. 

 

jamesdalton

JAMES DALTON

SAD

Autocestu James Dalton na Aljaski ste imali priliku upoznati na Kraljevima leda. Ova gotovo 700 km duga autocesta je izgrađena za 150 milijuna dolara kako bi povezala zabačene bušotine nafte sa civilizacijom. Kako prolazi kroz artičke tundre put je većinu godine prekriven snijegom i ledom što vožnju već u startu čini opasom. Benzinski crpki i shopova na dionici gotovo da i nema, a vladari ovog puta su veliki kamioni koji će, kada prođu pokraj vas velikom brzinom, stvoriti toliki oblak sniježne prašine da će vam vidljivost u sekundi pasti na čistu nulu! Kamioni ujedno i lansiraju kamenja koja se nađu na putu pa rent-a-car kompanije, zbog svega navedenog, neće dopustiti iznajmljivanje automobila za vožnju ovom cestom. 

 

grcka

CESTA PATIOPOULO – PERDIKAKI

Grčka

Ako ste ikada gledali grčki rally, moći ćete steći dojam o ovoj cesti. Makadnaska cesta je uska i prepuna zavoja, sa strmim liticama s jedne i druge strane. Zaštitinih ograda nema, kao što ni na liticama nema drveća koje bi vas zaustavilo, a sama cesta je prepuna rupa. Problem stvara i što je makadan klizav, kao i česta pojava stoke i pastira na putevima. Ova cesta je izuzetno opasna i jer je promet, začuđujuće prilično gust, a noću je vidljivost jako slaba te je teško odrediti gdje su granice puta. Najčešći broj nesreća i pogibija se stoga događa upravo noću. 

 

stelvio

STELVIO TROLLSTIGEN

Italija

Čini vam se poznata ova cesta? Naravno da jest, jer su se na njoj snimale neke uzbudljive scene iz James Bond filmova. Smještena u istočnim Alpama, Stelvio Trollstigen cesta je druga najviša u Alpama (nakon Col de l’Iserana koji je na 2.770 metara) a nalazi se u blizini švicarske granice i poznatog skijališta Bormio. Ova cesta nije toliko opasna za ineiskusne vozače, ali nažalost njom se zapute i oni neiskusni kojima se 48 velikih šikana ipak pokaže opasnim. S druge strane, ova cesta pruža nevjerojatne poglede na Alpe i udoline! 

 

cotopaxi

COTOPAXI VULKANSKA CESTA

Ekvador

Još jedna cesta s prekrasnim krajolikom na koju se dolazi s „Panamericane“, odnosno autoceste Pan American, je i cesta koja prolazi kroz vulkansko područje. Kao i kod drugih opasnih cesta u Južnoj Americi, i vulkanska cesta prolazi na velikoj visini, a prate je velike i opasne padine. Zaštitinih ograda, naravno, gotovo da uopće nema a cesta je kombinacija makadana i asfalta. Međutim, čak i asfaltni dio je opasan jer je u očajnom stanju i prepun je rupa. Grip na bilo kojem dijelu ceste uopće ne postoji. 

 

taroko-gorge

TAROKO GORGE CESTA

Tajvan

Cesta koja je definitivno samo za najiskusnije, a pogotovo za vozače sa dobrim srcem, se nalazi u jednom od osam tajvanskih nacionalnih parkova. Cesta je na mjestima, i to onim najopasnijim, izuzetno uska, prepuna je zavoja (od kojih su neki oštri), a kombinacija uskog puta i oštrih zavoja se često nalazi na velikim padinama pa vozačima izgleda da će se sunovratiti. Nažalost, upravo to se često i dogodi. Iz svih razloga, lokalne vlasti sve turiste upućuju na vožnju autobusima, ali poznavajući stanje u kakvim su lokalni autobusi pitanje je koliko je i ta vožnja sigurnija! 

 

filipini

HALSEMA HIGHWAY

Filipini

Da, Halsema ja autocesta ali samo u nazivu. Iza imena „autocesta“ nalazi se najlošije održavani put na svijetu koji je zadnji put koliko toliko održavan vjerojatno prije više od 100 godina. Zbog makadana, a i dijelova asfalta koji se potpuno uništio, cesta je izuzetno klizava, a padine ne nude nikakvu mogućnost zaustavljanja. Slijetanje s ceste je svakodnevnica, a hitna pomoć vjerojatno ni ne pokušava ući na ovu „autocestu“, pa je smrtnost iznimno velika. 

 

skipper

SKIPPERS CANYON

Novi Zeland

Kao što i samo ime ceste govori, nalazi se u kanjonu Skippers rijeke. Koliko je opasna ova cesta najbolje govori podatak da morate imati posebnu dozvolu ukoliko cestom želite proći upravljajući vozilom. Ako nekim čudom dozvolu i dobijet,e očekuju vas prava iskušenja jer je cesta uska, prepuna zavoja, a često i zaleđena. Za razliku od drugih sličnih cesta, Skipper Canyon ima zaštitne ograde, ali nažalost ponekad ni one nisu dovoljne da vas spase. 

 

pakistan

PUT ZA ČAROBNU DOLINU

Pakistan

Od Pakistana ne bi ni očekivali da će imati sigurne i dobro održavane ceste, ali bi vas naziv ceste mogao prevariti. Ova cesta, duga 10 kilometara, je daleko od neke ceste koja imenom podsjeća na bajku. Uska, bez ikakvog gripa, i jako opasna, je ono što najbolje opisuje dionicu koja vozi u predjelu planine Nanga Parbat. Prijevod imena planine ustvari najbolje opisuje i samu cestu – Ubojita planina! Čarobna dolina se inače nalazi u podnožju i pruža pogled na stvarno prekrasan krajolik.

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments