Dolazi li kraj Formule 1 kakvu znamo?

0

Već za dvije godine počinju utrke električnih jednosjeda koji bi jednog dana, kada gorivo bude skuplje od zlata, trebali zamjeniti bolide Formule 1

 

„Jednosjedi Formule E bit će, u početku, sposobni razviti maksimalne brzine od oko 220 km na sat, a pokretat će ih isključivo elektromotori gonjeni strujom iz litijskih akumulatora“

 

Svjetska autmobilistička federacija (FIA) na mala vrata uvodi natjecateljsku formulu koja bi jednog dana, kad presuše zalihe fosilnih goriva na zemlji, trebala postati alternativa za trenutnu Formulu 1.

Naime, federacija je postigla dogovor i odobrila ˝koncesiju˝ na komercijalna prava konzorciju međunarodnih investitora – po imenom Formula E Holddings (FEH) – i taj bi potez mogao postati početak alternative ili čak i nagovještaj kraja Formule 1 kakvu znamo danas.

Predsjednik FIA-e Jean Todt potpisao je ugovor s vlasnicima FEH-a, Španjolcem Alejandrom Agagom (koji je vlasnik GP2 i GP3 ekipa Addax) i grupom hongkonških investirora, o promociji nove serije utrka električnih jednosjeda, s početkom već 2014. Demonstracijske vožnje Formule E počet će 2013. u nekoliko velikih svjetskih gradova.

Jednosjedi Formule E bit će, u početku, sposobni razviti maksimalne brzine od oko 220 km na sat, a pokretat će ih isključivo elektromotori gonjeni strujom iz litijskih akumulatora. Predviđaju se utrke s izmjenom vozača nakon pola utrke, u vrijeme 20-minutne pauze tijekom koje bi se napunili akumulatori.

Plan je održavanje utrka u središtima velegradova. Za početak, predviđaju se utrke u Rio de Janeiru, Berlinu i Londonu.

Nekadašnji F1 vozač ekipe Virgin, Brazilac Lucas di Grassi, bit će prvi test vozač Formule E. Bolidi iz FEH-ovih radionica bit će dostupni za kupnju iduće godine, ali ekipe će, prema zadanim tehničkim pravilnicima, moći graditi i svoje originalne modele.

– Ova nova serija bit će i spektakularna za publiku i, naravno, prodor u posve novi segment auto-utrka, u skladu s globalnim trendovima za očuvanje okoline. Tko zna, možda se radi o pionirskoj operaciji koja će jednog dana postati glavni i vrhunski oblik automobilističkih natjecanja u svijetu – rekao je pri potpisivanju ugovora između FIA-e i FEH-a, predsjednik FIA-e Jean Todt.

Uistinu, tko zna? Jedno je sigurno: za sada je puno skeptika koji od ove inicijative ne očekuju ništa posebno. Jedan od njih svakako će biti ˝gazda˝ Formule 1, Bernie Ecclestone. Ne samo zbog toga što mu posljednjih godina ne miriši baš ništa što kreće iz FIA-e i, osobito, od strane Jeana Todta, nego i zbog činjenice da će bolidi Formule E, u prvoj instanci, biti posve nespektakularno spori i još nespektakularnije – tihi.

Ecclestone je do sada u nekoliko navrata isticao kako je jedan od glavnih aduta aktualne Formule 1 buka koji proizvode njezini motori. Prema 82-godišnjem suvlasniku komercijalnih F1 prava, već će i turbo motori što se uvode u Formulu 1 za godinu i pol dana biti nedovoljno glasni i atraktivni za F1 publiku. A elektromotori su, naravno, gotovo posve nečujni…


Za više zanimljivih tekstova o Formuli 1 posjetite stranicu hrvatskog stručnjaka Mladena Jergovića – mladenjergovic.com

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments

Kome treba Ivano Balić?

Hrvati su nakon pobjede protiv Francuza na Tportalu puni komentara na igru rukometnih junaka   „Baliću svaka čast, ali ne fali, dosta je bilo njegove ...