5 najsmrtonosnijih zrakplovnih nesreća

0

Donosimo vam pet zrakoplovnih nesreća koje su sa sobom odnijele preko 2.000 života

 

„U kasnijim simulacijama, nitko od najiskusnijih pilota nije uspio sletiti zrakoplovom u takvom stanju, niti je izdržao u zraku 32 minute!“

 

5. SAUDI 163

19. kolovoz 1980.

Sedam minuta nakon poljetanja iz Riyadha za Jeddah, piloti  Lockheeda L-1011-200 TriStar su dobili upozorenje o požaru u kargo prostoru. Nakon što su se uvjerili da nije riječ o pogrešci detektora, piloti su se odlučili vratiti natrag u Riyadh. Unatoč tome što su morali izgasiti jedan motor, koji je zahvatila vatra, zrakoplov je uspješno prizemljen. Međutim, umjesto da odmah naredi evakuaciju čim se zrakoplov zaustavio, pilot je odlučio taksirati udaljavajući se na taj način od vatrogasaca koji su ga čekali na pisti. Pokazalo se to kobnom odlukom, jer je u međuvremenu vatra probila u puntički dio kabine, plamenom i otrovnim dimovima ubivši svih 301 putnika i člana posade.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pjIEGXL-4F4

 

4. TURKISH AIRLINES 981

3. ožujak 1974.

Zrakoplov DC-10 turkosg zračnog prijevoznika je letio iz Istanbula za London preko Pariza. Kao i obično, zrakoplov je sletio u zračnu luku Orly, ukrcao nove putnike i poletio za Heathrow. Međutim, nedugo nakon toga, vrata kargo prostora, koja nisu bila dobro zatvorena su se otvorila što je doveo do dekompresije i urušavanja cijelog poda. Zrakoplov je postao potpuno neupravljiv te se vrlo brzo srušio. Od 346 članova posade i putnika, svi su poginuli te je ova nesreća do tragedije na Tenerifeu bila najsmrtonosnija u povijesti. Problem s vratima kargo prostora je bio poznat problem na ovom tipu zrakoplova, i na vratima su stajala upozorenja kako ih pravilno zatvoriti. Međutim, marokanski radnik, koji ih je zatvorio na Orlyju, nije znao ni engleski ni turski…

 

https://www.youtube.com/watch?v=8pjPZCgsALI

 

3. SAUDI ARABIAN 763 I KAZAKHSTAN AIRLINES 1907

12. studeni 1996.

Boeing 747 prepun Saudijaca koji su radili u Indiji je poletio iz New Delhia prema Dhahranu, dok je istovremeno IlyuhsinIl-76 Kazakhstan Airlinesa započeo slijetanje prema New Delhiu. Iako su kontrolori usmjeravali zrakoplove tako da prođu jedan od drugog s visinskom razlikom od 1000 stopa, kazakhstanki pilot je krivo razumio upute te je letio na potpuno istoj visini kao i Boeing 747. Sudar je bio neizbježan, Boeing 747 se raspao u zraku pri padu, dok je Ilyushinpočeo ponirati postepeno, ali van kontrole. Pad zrakoplova su prvotno preživjela dva Saudijca i četiri kazahstanca, ali su svi naknadno preminuli. U ovom stravičnom sudaru u zraku na kraju nitko nije preživjelo, odnosno život je izgubilo 349 putnika i članova posade.

 

https://www.youtube.com/watch?v=K6lfklS8HL4

 

2. JAPAN AIRLINES 123

12. kolovoz 1985.

Dvanaest minuta nakon što je poletio iz Tokyja za Osaku, na Boeingu 747 Japan Airlinesa dogodilo se pucanje na spoju zadnjeg gornjeg dijela putničke kabine, što je dovelo do dekompresije, pucanja jednog dijela krova te velikog dijela repa i stražnjih stabilizatora. Najgore od svega je što su među ostalim pukle i sve četiri hidraulične linije zbog čega je zrakoplov postao potpuno neupravljiv. Piloti su se pokušali samo korištenjem potisak motora i spuštanjem flapsova i podvozja, vratiti u zračnu luku Haneda, ali nakon 32 minute jednostavno nemogućeg zadatka zrakoplov je udario u planinu. Od 524 putnika i člana posade, samo četvero je preživjelo! Nesreća japanskog zrakoplova je najteža pojedinačna nesreća u povijesti zrakoplovstva. U kasnijim simulacijama, nitko od najiskusnijih pilota nije uspio sletiti zrakoplovom u takvom stanju, niti je izdržao u zraku 32 minute!

 

https://www.youtube.com/watch?v=JRpbfZNQPco

 

1. PAN AM 1736 I KLM 4805

27. travanj 1977.

Kada je u zračnoj luci GranCanaria eksplodirala bomba, svi su letovi preusmjereni na Los Rodeos na Tenerifima, pa se vrlo brzo ne prevelika zračna luka napunila zrakoplovima od kojih su neki morali biti parkirani čak i po dijelovima piste. Dok se čekalo da se GranCanaria otvori, na Tenerifima se spustila magla dodatno otežavajući vidljivost. Zrakoplovi su po malo poečli dobivati dozvole za poljetanje, pa su tako i Pan Amov i KLM-ov Boeing 747 počeli rulati pop pisti. Međutim, KLM-ov pilot na kraju liste nije čekao dozvolu kontrolora, već je počeo s poljetanjem ne želeći više gubiti vrijeme. Nažalost, Pan Amov zrakoplov je još rulao po pisti, pa je sudar bio neizbježan. Sa čak 583 žrtve, ovo je daleko najteža nesreća u povijesti – svi putnici i članovi posade KLM-ova leta su poginuli, dok je 61 putnik iz Pan Amovog zrakoplova preživio nesreću.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LepaN0QI-Bs 

About author

Kult portal

Vodeći se tvrdnjom da nas nitko ne može napraviti boljima nego mi sami, Kult je web magazin namijenjen muškarcima koji se trude i žele biti – bolji

No comments